┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ‍ ⚠️ هشدار مهم و کلیدی🔑رئیس مذهب حضرت امام جعفر الصادق علیه‌السلام: «تظاهر غالیان به تشیّع» 🔸عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: «ثَلَاثَةٌ لَا يُصَلَّى خَلْفَهُمُ الْمَجْهُولُ وَ الْغَالِي وَ إِنْ كَانَ يَقُولُ‏ بِقَوْلِكَ وَ الْمُجَاهِرُ بِالْفِسْقِ وَ إِنْ كَانَ مُقْتَصِداً. : حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام فرمودند: پشت سه نفر نمی‌توان خواند: شخص مجهول [از جهت مذهب یا عدالت] و غالی –اگر چه سخنش مانند تو باشد [یعنی قائل به امامت و ولایت باشد]- و کسی که آشکارا فسق می کند؛ اگر چه [از جهت عقیده] میانه رو باشد.» 📚الخصال ؛ جامعه مدرسین ؛ ج‏1 ؛ ص154 و من لا يحضره الفقيه ؛ جامعه مدرسین ؛ ج‏1 ؛ ص 379 و تهذيب الأحكام ؛ دار الکتب الاسلامیة ؛ ج‏3 ؛ صص31 و 282 🔚از این روایت بر می‌آید که غالیان در لباس تشیّع ظاهر می‌شوند و سخنشان در باب امامت و ولایت در ظاهر مانند شیعیان است؛ اما در پس این ظاهر فریبا، عقاید باطل خود را پنهان کرده اند. اما با وجود این ظاهر شیعگی، اهل بیت علیهم‌السلام آن ها را بدتر از یهود و نصاری و کفار دانسته‌اند. 🔖 مجلسی اوّل در شرح حدیث فوق، موارد زیر را مصداق غلوّ دانسته است: 🔚«كسى كه غلو كند در نبى و ائمه صلوات اللَّه عليهم كه نبى يا ائمه را خدا داند يا ائمه را رسول داند يا مثل نبى داند و نبى را افضل از ايشان نداند. مجملا زياده از رتبه ايشان اعتقاد به ايشان، يا به يكى از ايشان داشته باشد؛ هر چند بر حسب ظاهر اظهار تشيّع كند و امامى مذهب باشد.» (لوامع صاحبقرانى ؛ مؤسسه اسماعیلیان ؛ ج‏4 ؛ ص396) 🔖 علامه مجلسی دوم نیز در شرح همین حدیث موارد زیر را مصداق غلوّ دانسته است: 1. اعتقاد به حلول و اتّحاد؛ 2. برتر دانستن ائمه علیهم السلام از حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله؛ 3. اعتقاد به این که ائمه علیهم‌السلام می‌توانند احکام خدا را از جانب خود تغییر دهند؛ (ملاذ الأخيار ؛ کتابخانه آیت الله مرعشی ؛ ج‏4 ؛ ص706) 4. نسبت دادن آفرینش عالم به اهل بیت علیهم‌السلام؛ (ملاذ الأخيار ؛ کتابخانه آیت الله مرعشی ؛ ج‏5 ؛ ص536 : ر.ک تصویر الحاقی) 5. اعتقاد به ربوبیت ائمه علیهم‌السلام؛ (بحار الأنوار؛ دار احیاء التراث العربی ؛ ج‏85 ؛ ص24) ❌ که متأسفانه اعتقاد به برخی از موارد فوق در روزگار ما رایج شده است. اهل بیت علیهم السلام همه بندگان مورد تکریم خداوند متعال هستند. خلق بندگان و روزی دادن به آنان در شأن خداوند متعال می‌باشد. تفویض یعنی زمام امری را به دیگری سپردن، اختیار دادن. خداوند خلق و رزق را تفویض نفرموده است یعنی خود او می‌آفریند و خود او تبارک و تعالی، روزی می‌دهد. حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و اهل بیت علیهم‌السلام واسطۀ بین او و خلق هستند. خداوند بندگانش را خلق و روزی می‌دهد و به برکت حجج الهی علیهم‌السلام به آنان مرحمت می‌فرماید؛ خداوند متعال آسمانها و زمین را به یمن وجود حضرت رسول الله صلی‌الله علیه و آله و اهل بیت عصمت علیهم السلام آفرید و‌ سبب خلقت زمین و آنچه در آنست وجود مقدس حجج الهی علیهم‌السلام هستند ؛ خلق روی زمین بدون حجت خدا از میان می روند. یعنی دنیا بدون حجت حق بی‌ارزش خواهد بود؛ پس ماندن مردم روی زمین عبث خواهد شد. لذا اگر در برخی روایات اشاره به خلق یا هلاک زمین توسط ائمه علیهم‌السلام شده است منظور اهل زمین و اشاره به این معناست. ✅🔚 نتیجه آنکه خالق و هستی بخش و روزی دهنده مطلقاً خداوند سبحان است و لا غیر و نسبت دادن خلق و رزق به بندگان خدا ولو حجج الهی شرک و کفر است. 🟤ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟤 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است.