🛑علمائی که احساس تکلیف کردند طلبه مظلوم و آمر به معروف در درمانگاه قرآن و عترت قم که مورد هجمه چند زن بی حجاب قرارگرفته بود را امر به معروف و نهی از منکر کنند: علیدوست: اگر نهی از منکر عده‌ای را روی «دنده لج»بیندازد یا احساس کنند که باید «مخالفت» کنند، خود این حرکت باعث «ترویج عدم حجاب» و «برهنگی» می‌شود. اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم. حجت الاسلام محسن قنبریان:  راهکار این است که امر سیاسی، نهی از منکر حاکمان و سایر منکرات بزرگی که گاهی اوقات در طبقه‌ی ما متدینان هم ممکن است پیدا شود، آن هم باز گذاشته شود. یعنی همان خانم بی‌حجاب بتواند منِ روحانی را نهی از منکر کند و این راه را باز می‌گذارد و در جامعه دیالیز عمومی صورت می‌گیرد. او حاکم را نهی می‌کند، او ما به عنوان روحانیون را نهی می‌کند. قائنی: اگر احتمال تاثیر منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد.  نباید به بهانۀ نهی از منکر، مرتکب حرامی شد یا به نامحرمی نگاه کرد. نباید به هر قیمتی برای دیگران ایجاد حساسیت کنند. فرزند آیت‌الله بهجت:  امر به معروف ما فقط به چندتا موئی که آشکار شده، محدود شده! آنجا که جیب ما را خالی می کنند دردمان نمی آید!   ایازی: هیچ عالمی تایید نمی‌کند که ما برای مقابله با بی‌حجابی ، از افراد عکس بگیریم. چرا به معضلات اقتصادی اعتراض نمی‌کنید؟ فاضل لنکرانی: عکس و فیلم گرفتن از کسی که منکری را انجام می‌دهد خود نیز منکر است. مردم از ما توقع ندارند که توجیه‌گر کارهای غلط مسئولین بشویم. مسعودی خمینی: از مردم می‌خواهم رفتار آن روحانی در درمانگاه قم را به حساب همۀ روحانیان نگذارند. اسلام با بتمرگ و بنشین مخالف است. ☫@hawzeh_velaei