🔴 نابودی و انقراض پس از دو گرفتاری... 🌕 فضيل بن يسار گفت به حضرت باقر گفتم فدايت شوم به ما ميگويند يك فرمان روائى براى خاندان جعفر است و يك فرمانروائى براى خاندان فلان(بنى عباس). فرمود آل جعفر نه! اما فرمانروائى فلانی ها صحيح است آنها مدت طولانى حكومت ميكنند كه دور را نزديك و نزديك را دور ميكنند؛ فرمانروائى مشكلى دارند كه آسايش در آن نيست و در زمان آنها خيرى نخواهد بود گرفتار رنج هائى ميشوند باز براى مرتبه دوم گرفتار خواهند شد همه اين ناملايمات برطرف مى‌شود. تا وقتى كه ايمن از انتقام خدا شوند و از شكنجه او خود را در امان ببينند و خيال كنند كه ديگر جاى پاى خود را محكم نموده‌اند در اين موقع چنان تار و مار ميشوند كه كسى صداى آنها را نميشنود و نه ميتواند آنها را جمع كند. به همين جريان اشاره ميكند اين آيه شريفه «حَتّٰى إِذٰا أَخَذَتِ‌ اَلْأَرْضُ‌ زُخْرُفَهٰا... لِقَوْمٍ‌ يَتَفَكَّرُونَ‌» (یونس/ 24)، بايد گفت كه هر يك از ستمگران رحم و شفقتى دارند مگر اين خاندان فلان. عرض كردم فدايت شوم اينها رحم و شفقت ندارند؟! فرمودند: آری! ولى آنها مرتكب يك خونريزى از ما خانواده ميشوند به واسطه ستمى كه به ما و شيعيانمان روا ميدارند رحم و شفقت ندارند. 📗بحارالأنوار، ج 46، ص 256 📗عوالم العلوم، ج 19، ص 137 📗التفسير (للعیاشی)، ج 2، ص 121 📗تفسير البرهان، ج 3، ص 22 ➥ | شیخ احمد ڪـافی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌✍ @hekayate_qurani 💚 @Mojezeh_Elaahi