داستانپردازی این سریال با پرداختن به مضامینی چون عشق و خیانت و فساد توانسته، جامعهای را معرفی کند که ذهنیتی متفاوت از زندگی واقعی در کره به مخاطب غیر بومی بدهد.
همچنین سریال با تصویرپردازی قوی بهطور موثر، غالباٌ مناظره شهری را به تصویر میکشد و لایهای جذاب، از نظر بصری به داستان میافزاید.
اما آنچه که این سریال را تضعیف میکند ترسیم رئالیسم در مقابل تعلیق است. نمایش گاهی اوقات رئالیسم را فدای اثر دراماتیک میکند، که منجر به تصمیمات ناگهانی شخصیتها و پیچشهای داستانی غیر متعارف میشود که ممکن است سیر روایی محکم داستان را کاهش دهد.
به طور کلی، سریال«قوی سرخ» با پیشفرض، جذاب بودن داستان و شخصیت پردازی قوی، زندگی تاریک و پر تنش قدرت و عشق اروتیکی را به تصویر میکشد که در نهایت برای مخاطبین مفهوم خیانت را با توجیهات چون کمبود عاطفه و فاصلهی عاطفی بین زندگی زناشویی عادی میسازد.
چند سالی است که برخی از محصولات نمایشی این کشور مرزهای اخلاقی ازدواج را از طریق روابط قراردادی، مضمون خیانت، تفسیرهای اجتماعی، پیچیدگی عاطفی و بازتابی از هنجارهای فرهنگی تغییر داده است.
این عناصر با یکدیگر ترکیب شده تا روایتهای پر بیننده را خلق کنند که بینندگان را به تفکر انتقادی درباره عشق، تعهد و انتظارات اجتماعی پیرامون ازدواج به چالش بکشاند.
ترسیم این گونه از روابط عاشقانه که زشتی و پلیدی خیانت را کاور میکند با عادیسازی آن میتواند منجر به پذیرش اجتماعی خیانت شود. هنگامی که خیانت به عنوان امری عادی و بدون عواقب جدی نشان داده شود، میتواند به طور ناخواسته افراد را تشویق کند که از این رفتارها در زندگی خود الگوبرداری کنند.
نویسنده: سرکار خانم حیدری؛ سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all