🌷🌷🌷🌷🌷آن چه این احتمال را تقویت و بلکه تثبیت می کند 👈🏻این نکته است که ما حتی اگر در بحث بدا در نشانه های حتمی بتوانیم آن را ثابت کنیم، امکان بدا را می توانیم ثابت کنیم و نه ضرورت بدا را. 👈🏻بنابراین احتمال عدم تحقق بدا در نشانه های حتمی ظهور حتی بر فرض پذیرش امکان بدا، وجود دارد. و اگر احتمال عدم تحقق بدا در نشانه های حتمی وجود داشته باشد، 👈🏻باید روایات مورد نظر هم چون «توقعوا الفرج صباحا و مساء)، «ان الله لیصلح له امره» و ....را به گونه ای تفسیر کنیم که حتی بر فرض عدم وقوع بدا نیز سازگار باشد. آن چه می تواند این سازگاری را به وجود آورد، همان احتمال دوم است؛ یعنی مراد از این سازگاری را به وجود آورد، همان احتمال دوم است؛ یعنی مراد از این روایات این است که ظهور حضرت همراه با علایم قریب آن دفعی و ناگهانی است و هر صبح و شام باید منتظرش بود.