خودشان! آن وقت اینها ادّعا میکنند که اهل آزادی و حقوق بشر و مانند اینها هستند.
دفاع از وحشیگری فرهنگی و حمایت از منافقین و صدّام؛ دو روی یک سکّه
بنده اعتقادم این است که اینها دو روی یک سکّهاند؛ یعنی دفاع از وحشیگریِ فرهنگی و از آن عملِ جنایتکارانهی یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکّهی دفاع از منافقین و دفاع از صدّام و کمک به صدّام است؛ هر دوی اینها دو روی یک سکّه هستند.
خب این حادثه در کشورهای اروپا و آمریکا در این چند سال تکرار شده؛ این حادثهی اهانت به قرآن، اهانت به پیامبر معظّم، در این چند سال چند بار در کشورهای غربی -هم در آمریکا، هم در کشورهای اروپایی- تکرار شده، لکن اینها نمیتواند به شرافت و جلالت و عظمت پیامبر مکرّم اسلام اندکی خدشه وارد کند؛ این خیلی روشن است که چهرهی نورانی پیامبر رحمت با این چیزها خدشهدار نمیشود، روزبهروز این آفتاب انشاءالله درخشانتر میشود و همچنان که رجّالههای مکّه و طائف در آن روز، با آن همه تلاشی که کردند، نتوانستند نام پیامبر مقدّس اسلام را پنهان کنند، امروز هم کار این حضرات شبیه همانها است؛ اینها هم نخواهند توانست و اینها به پیغمبر صدمه نمیزنند.
مشاهدهی نشانههای جاهلیّت مدرن و تمدّن وحشی غرب
منتها یک نکته فهمیده میشود و آن، این است که این کارها نشانهی ذات ظلمانی تمدّن غرب است؛ این نشاندهندهی آن است که این تمدّن و این فرهنگ در ذاتِ خود، این جاهلیّت مدرن در حقیقتِ خود، این قدر ظلمانی است و این قدر وحشی است. البتّه پنهان میکنند این وحشیگری را؛ چون از علم و دانش و فنّاوری برخوردار هستند، ظاهر علم و فنّاوری را [به آن] میپوشانند و آن وحشیگری را در ذیل آن پنهان میکنند؛ با تعبیرات آدموار، با چهرهی بظاهر انسانوار، با کراوات و ادکلن و مانند اینها ظاهر میشوند، آن وحشیگری حقیقیای را که در اینها وجود دارد به این وسیلهها پنهان میکنند. بنابراین به اسلام و پیغمبر صدمهای [وارد] نمیآید، امّا وسیلهای است برای اینکه من و شما بیشتر بشناسیم این تمدّن را. این تمدّن واقعاً تمدّن وحشیای است. این تمدّن تمدّنی است که ملّتهای خودش را هم بیچاره کرده. الان هم بعد از چند قرن که از شروع این تمدّن و از رنسانس میگذرد، وضع نابرابری را، وضع فقر را، وضع بیعدالتی را، وضع افسارگسیختگیِ خجلتآورِ اخلاقی را در کشورهای اروپایی و در آمریکا و کسانی که دنبالهروِ اینها هستند، شما دارید مشاهده میکنید؛ طبیعت این تمدّن و این فرهنگ این است. این راجع به مسئلهی اوّل.
ابتکار بزرگ امام راحل (ره) در تعیین هفتهی وحدت
و امّا راجع به هفتهی وحدت. بنده گمان میکنم امروز بیش از همیشه اهمّیّت این ابتکار بزرگ امام راحل آشکار شده است. آن روزی که امام بزرگوار هفتهی وحدت را اعلام کردند و وحدت مذاهب اسلامی و فِرَق اسلامی را در جهتگیریها و در گرایشهای عمومی، سیاسی و اجتماعیِ خودشان اعلام کردند، آن روز خیلی از مخاطبین واقعی این پیام نتوانستند اهمّیّت این پیام را درک کنند؛ از جمله مسئولین خیلی از کشورهای اسلامی که اصلاً نفهمیدند چقدر این پیام حائز اهمّیّت است. خیلیها هم نفهمیدند، خیلیها هم لج کردند؛ یعنی به دنبال اغراض گوناگونی که داشتند، این پیام را ندیده گرفتند. امروز ما میفهمیم که این پیام چقدر مهم بوده. حوادثی که امروز اتّفاق افتاده، این اختلافات گوناگونی که میان کشورهای اسلامی اتّفاق افتاده، این حوادث هولناکی که در بعضی از کشورهای منطقه، در سوریه، در عراق، در یک برههای در لیبی، در یمن، و در افغانستان، از این اتّفاقاتی که در اینجاها افتاد انسان میفهمد که چقدر اتّحاد دنیای اسلام مهم بود و چقدر یکپارچگی امّت اسلامی عنصر ذیقیمتی بود که امام آن را اعلام کردند، آن را درخواست کردند، آن را مطرح کردند که اگر بود، بسیاری از این قضایا اتّفاق نمیافتاد.
حرکت خائنانهی عادّیسازی رابطه با صهیونیستها از نتایج تفرقهی دنیای اسلام
واقعاً آنچه امروز در دنیای اسلام وجود دارد، بخصوص در بخشی از آن، [یعنی] در این منطقه، فاجعهبار است؛ مسئلهی فلسطین را کمرنگ کردهاند، حرکت خائنانه و ذلیلانهی عادّیسازی [روابط] با صهیونیستها را راه انداختهاند؛ اینها همه از معالیل(۱۰) و نتایج عدم اتّحاد دنیای اسلام است، که همین طور روی چشم و همچشمی و روی انگیزههای فاسد و غلط، یک چنین کار زشتی انجام گرفت و در واقع حقّ ملّت فلسطین به وسیلهی عدّهای تاراج شد.
البتّه مسئلهی فلسطین تمامشدنی نیست و اینها نمیتوانند و کوچکتر از آن هستند که این مسئله را به پایان برسانند؛ نخیر، مسئلهی فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و فلسطین، فلسطین خواهد شد و رژیم صهیونیستی جعلی از بین خواهد رفت؛ در این تردید نیست، منتها اینها دارند در سر راه این کار به قدر تواناییهای خودشان مانع ایجاد میکنند؛ [از جمله] ارتباط برقرار کردنِ با غاصبِ قاتل جنایتکار -رژیم صهیونیستی