👆
#ادامه:👇
🔴به عبارتی دیگر این که گفته می شود: {چنین امری عرف پسند نیست}، مراد این است که چنین مطلبی در راستای فهم و ظهوراتِ عرف اهل محاوره نمی باشد به عنوان نمونه گفته می شود:
📝در پاسخ سوال شماره: ۰۶، بحث در مورد افعل تفضیل بود:
📚 برای مطالعه این مطلب، رجوع فرمایید:
👉
https://eitaa.com/kanon_adabi/333
📝 در پاسخ سوال شماره: ۱۱، بحث در مورد افعل تعیین بود:
📚 برای مطالعه این مطلب، رجوع فرمایید:
👉
https://eitaa.com/kanon_adabi/500
👤در آن جا بحث شد که منشا پیدایش و اختراع عنوانی به نام افعل تعیین چه بوده است یعنی وجود پیش فرض های مسلّمی بود که نزد پذیرندگان این عنوان، خطا بردار نبود؛
📚برای مطالعه این مطلب، رجوع فرمایید:
👉
https://eitaa.com/kanon_adabi/502
🏃♂از این رو، کسانی که عنوان افعل تعیین را پذیرفته بودند، با مواجه با آیه شریف ۷۸ سوره مبارکه هود آمده است: 《قَالَ يَا قَوْمِ هَٰٓؤُلَآءِ بَنَاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ》، اذعان به افعل تعیین بودن کلمه 《أَطْهَرُ》 نمودند در حالی که با دست برداشت از مسلّماتی که نزد ایشان خطا بردار نبود، به راحتی افعل تفضیل بودن آن مورد تصدیق واقع می شد:
📚برای مطالعه این مطلب، رجوع فرمایید:
۱)
https://eitaa.com/kanon_adabi/511
۲)
https://eitaa.com/kanon_adabi/559
🔸با توجّه به بیان فوق، دانسته می شود این که گفته می شود که فلان مطلبی عرف پسند نیست، مراد چیست.
💯❌💯
#کپی با ذکر منبع، مجاز است.
🔴
#اهداف کانال:👇
📡
https://eitaa.com/kanon_adabi/1262