🔰 هیئت؛ فاطمیه و جهاد تبیین 🔺بعضی از بچه هیئتی ها می گویند: فضای هیئت را سیاسی نکنید. وقتی می پرسیم "سیاسی نکنید" یعنی چه؟ می گویند معنویت هیئت اجازه نمی دهد که به سیاست و مسائل حکمرانی سیاسی در هیئت پرداخت. این اظهارات جدا از آنکه نشان از «غفلت سیاسی» و «عدم بصیرت» است؛ بلکه نشان از «بی معرفتی دینی» و عدم‌شناخت صحیح از سیره فکری و عملی اهل بیت علیهم السلام است. 🔺ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تامل و اندیشیدن در سیره بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) است. چرا که سیره حضرت فاطمه زهرا(س)؛ گواه دقیقی در ابطال ادعای این افراد به ظاهر مذهبی است. 🔺مگر نه آنکه بانوی دوعالم فاطمه زهرا(س) جان خود را فدای ولایت و امام زمان خود نمود. مگر نه آنکه مطالبه ایشان در دفاع از حق امیرالمومنین علی (ع) در حوزه حکمرانی سیاسی بوده است. 🔺بدون شک تشکیل حکومت اسلامی گام اول در اقامه نماز، قسط و عدالت در جامعه است. لذا رسالت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(س) برای اقامه دین و گسترش مبانی اسلام در گروی برقراری «حکمرانی سیاسی-دینی» است. 🔺قیام سیدالشهدا و پیکار تاریخی عاشورا نیز در همین پارادایم یعنی برقراری حکمرانی سیاسی دینی قابل تعریف است. درواقع امام حسین(ع) در مواجهه با حکومت طاغوتی یزید قیام میکند تا حکمرانی سیاسی دینی را احیا کند. و این سیاسی ترین کنش دینی امام حسین و یارانش قلمداد می شود. 🔺اکنون نیز حکمرانی سیاسی دینی در قامت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با گفتمان ضدالهی «امپریالیسم غربی» قابل ارزیابی است. 🔺فهم این واقعیت که «منطقِ لیبرالی غرب» اکنون جهان را در استثمار فکری، ذهنی، سیاسی و اقتصادی خود در آورده است، موضوعی است که در جلسات مذهبی و هیئت بایست تبیین و درک شود. چرا که هیئت؛ بدون معرفت سیاسی، راه به جایی نخواهد برد و به تعبیر علامه شهید مطهری، امروز صدها بار گفتن «ای علی اکبرمن» بدون شناخت «حسین زمان» و «یزید زمان»، مشکلی را علاج نخواهد کرد. 🔺امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». یعنی هر روز عاشورا و همه سرزمین ها کربلاست. لذا امروز حقیقت امام حسین(ع) و تداوم راه ایشان در مقام ولایت فقیه و شخص آیت الله العظمی الامام خامنه ای تبلور می یابد. و حقیقت "هیئت اصیل" در شناخت و درک حسین زمان و نائب المهدی(عج) است. 🔺بر این مبنا فاطمیه فرصتی است که با تامل بر سیره بانوی دوعالم فاطمه زهرا سلام الله علیها می توان در مسیرشناخت عمیق معارف دینی گام برداشت و در دفاع از ولایت و حقیقت امامت حرکت نمود. چرا که فاطمه(س) هم در «عرصه زبان» با «جهاد تبیین» به دفاع از حقیقت علی(ع) شتافت و هم در «عرصه میدان» از مظلومیت امام خود دفاع نمود. 🔺آری فاطمه(س) فدایی ولایت شد؛ در حالی است که هم «زن» بود، هم «باردار» و هم «تنها» در میان جماعتی یاغی. 🔺 امروز وقت آن است که ما در مسیر فاطمه(س) و فرهنگ فاطمیه، فدایی ولایت شویم و هیئت میدان آموزش این جهاد است. 🚫 خبر سِری || khabar_seri https://eitaa.com/joinchat/2744188949Ce57ad8ddb9