♨️جوابیه حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در پاسخ به اظهارات تند حجت‌الاسلام والمسلمین ناظم‌زاده قمی بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب آقای ناظم زاده سلام علیکم لطف کنید هم توجه بیشتری به تمام سخنرانیهای بنده در بیت رهبری بیندازید که بیشترین انتقاد در همه موضوعات معیشتی، ازدواج ، اختلاس و....را بنده بدون ملاحظه هیچکدام از مسئولین داشته ام و هم توجه بیشتری به صحبتهای اخیر میکردید ولایت دو جنبه دارد: ۱) جنبه ثبوتی و نفس الامری که اهلبیت علیهم السلام آنرا از جانب خدا داشته و دارند و ربطی به پذیرش مردم ندارد ۲) جنبه اثباتی و برای دیگران که تحقق آن منوط به پذیرش دیگران هست و با زور و تحمیل نیست (مثل الامام مثل الکعبه اذ توتی ولا تاتی) در زمان حضرت امیر علیه السلام این اتفاق نیفتاد که به عنوان ولی خدا و امام معصوم او را بپذیرند (تا چه برسد به سایر امامان معصوم) بلکه حضرت را به عنوان خلیفه چهارم پذیرفتند (لم یمتثل امر رسول الله فی الهادین بعد الهادین) ما که عرض کردیم حکومت ولایی نبوده نه ولایت ثبوتی خود حضرت امیر که از طرف خدا به او داده شده بلکه ولایت اثباتی برای دیگران که منوط به پذیرش مردم هست منظور بود که این عنصر تحقق نیافت ولی در زمان ما ولایتی که برای فقیه به اجماع فقها( با اختلاف در محدوده آن) بنا به نصب معصومین به عنوان نیابت عامه جعل شده توسط مردم پذیرفته شد لذا ثبوتا و اثباتا نظام به عنوان نظام ولایی هست نپذیرفتن ولایت معصومین بی لیاقتی و عدم رشد مردم آن زمان بوده و هیچ کسر شان اهلبیت(ع) نیست و پذیرش در زمان ما رشد و بلوغ شیعه هست که زمینه های حکومت ولایی مهدوی هست انشاالله حال شما بفرمایید این مطلب چه توهینی به اهلبیت(ع) یا چه غلو و مبالغه ای در پی دارد؟ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب