🌹🍃و قول صاحب الامر، روحى له الفداء: إنّهم حجّتي [3]
🔺و ساير اقوال منقوله از ائمه هدى، سلام اللّه عليهم، در شأن علما و فقها.
3️⃣ و اگر از اهل علوم عقليه هستيم، دعوى ايمان حقيقى برهانى و خود را صاحب علم اليقين و عين اليقين و حق اليقين دانيم و ديگر مردم را ناقص العلم و الايمان شماريم، و آيات قرآنى و احاديث شريفه را
🔺در شأن خود فروخوانيم.
4️⃣ و اگر از اهل عرفان و تصوفيم، دعوى معارف و جذبه و محبت و فناء في اللّه و بقاء باللّه و ولايت امر، و هر چه از اين مقوله الفاظ جالب در نظر آيد مىنماييم. و همين طور هر طايفهاى از ما به زبان قال و ظهور حال دعوى مرتبهاى از براى خود كند و نمايش حقيقتى از
🔺حقايق رايجه را دهد.
🌹🍃پس، اگر اين ظاهر با باطن موافق شد و اين علن با سرّ مطابق افتاد و در اين دعوى صادق و مصدّق بود،
🔺هنيئا له و لأرباب النعيم نعيمهم [4]
📌و الا اگر مثل نويسنده روسياه زشت مشوه الخلقه باشد، بداند كه از زمره منافقان و در سلك دو رويان و دو زبانان است، و به علاج خود قيام كند و تا فرصت از دست نرفته براى حال بدبختى خود
🔺و روز ذلت و ظلمت خود فكرى نمايد. (خطاب امام به خودش، دقت شود)
🟢🍃اى عزيز مدعى اسلام، در حديث شريف كافى از حضرت رسول، صلّى اللّه عليه و آله، منقول است: المسلم من سلم المسلمون من يده و لسانه. [5]
🔺«مسلمان كسى است كه مسلمانان سالم باشند از دست و زبان او.»
♨️ چه شده است كه من و تو به هر اندازه كه قدرت داشته باشيم و دست مان برسد آزار زير دستان را روا مىداريم و از ايذا و ظلم به آنها مضايقه نداريم، و اگر با دست نتوانستيم آزارشان كنيم، با تيغ زبان در حضور آنها، وگرنه در غياب اشتغال به كشف اسرار و هتك استار آنها پيدا مىكنيم و به تهمت و غيبت شان مىپردازيم. پس، ما كه مسلمانان از دست و زبان مان سالم نيستند، دعوى اسلاميت مان مخالف با حقيقت و قلب مان مخالف با علن مان است،
🔺پس در زمره منافقان و دورويانيم.
[1] «پروردگارا، مرا باز گردان.» (مؤمنون- 99).
[2] در دعاى پيامبر (ص) است: «بار الها، جانشينان مرا مورد رحمت خويش قرار ده.» وسائل الشيعة، ج 18، ص 100، «كتاب القضاء»، باب 11.
[3] در توقيع مبارك از صاحب الامر (عج) است: ... و أمّا الحوادث الواقعة، فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا، فإنّهم حجّتى عليكم، و أنا حجّة اللّه عليهم. (و اما در پيشامدهايى كه روى مىدهند به راويان حديث ما رجوع كنيد، زيرا اينان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر ايشان هستم.) وسائل الشيعة، ج 18، ص 101، «كتاب القضاء»، ابواب صفات قاضى، باب 11، حديث 9.
[4] «بر او و دارندگان نعمت نعمتشان گوارا باد.»
[5] اصول كافى، ج 2، ص 235، «كتاب ايمان و كفر»، «باب المؤمن و علاماته و صفاته»، حديث 19.
https://eitaa.com/khoban72