♨️درجه دوم آنكه عقايد باطله را از خود دور كند و نفس خود را از آن تزكيه كند به قصد جاه و منزلت در قلوب، 🔺چه به صراحت لهجه باشد يا به اشاره و كنايه. 2️⃣ مقام دوم 🔺و در آن نيز دو مرتبه است: ⬅️ يكى آنكه اظهار خصال حميده و ملكات فاضله نمايد. ⬅️ و يكى تبرى از مقابلات آنها نمايد و تزكيه نفس كند بدان غرض كه معلوم شد. 3️⃣ مقام سوم: 🔺كه رياى معروف پيش فقها، رضوان اللّه عليهم، است، داراى همين دو درجه است: 🟢🍃يكى آنكه اتيان به عمل و عبادت شرعى كند يا اتيان به راجحات عقلى نمايد به قصد ارائه به مردم و جلب قلوب، چه آنكه ذات عمل را به قصد ريا كند، يا كيفيت، يا شرط، يا جزء آن را، 🔺به طورى كه در كتب فقهيه متعرض‌اند ⚪️🍃ديگر آن كه ترك عملى كند به همان مقصود. و ما در اين اوراق شرح بعضى از مفاسد هر يك از اين سه مقام را بيان مى‌كنيم. 🔺آنچه به نظر مى‌رسد از براى علاج آن اشاره مى‌نماييم به طريق اختصار. 🌷🌷🌷ادامه دارد... https://eitaa.com/khoban72