«دیرتر از هر کسی به خشم میآمد اما چون خشم میگرفت
آثار خشم در چهرهاش کاملاً نمایان میگردید؛ رنگ از رخسار حضرت میپرید و سرخ یا تیره میشد و قطرات عرق از پیشانی مبارکشان میچکید و این خشم و غضب ادامه داشت تا حق و حد الهی را جاری میفرمودند. هنگام خشم، جز امیرالمؤمنین علی علیهالسلام، کسی را جرأت سخن گفتن با
#پیامبر رحمت صلیاللهعلیهوآله نبود و ایشان، به «
اشدّ الناس غضباً» ستوده شدهاند»!! (طبرسی؛ مکارم الاخلاق، 1412، ص19)
تصورش را بکنید؛ تابحال در زندگیتان چند بار چنین👆خشم شدیدی دیدهاید؟!
این، از اوصاف پیامبری است که او را فقط و فقط به رحمت و مهربانی میشناسیم!
چرا دلایل، حکایات و جلوههای زیبای شدت و خشم پیامبرمان را سانسور میکنند؟
مگر خدا در قرآن، اول از خشم ایشان نگفته است و سپس از رحمتشان؟
«أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ»
این چه دینی است یاد ما دادهاند که بلد نباشیم به دشمنانِ آن خشم بگیریم؟!
به نام
#رأفت_اسلامی بایستیم کنار خیابان تا
گرگها، جان و مال و ناموس مسلمین را بدرند و ببرند؟
جاسوسهای حربی و جلادان اغتشاشات را به نام رأفت اسلامی رها کنیم تا باز
#فتنه کنند و خون بریزند؟!!
این رأفت را از کجای اسلام درآوردهاید؟
اتفاقا، اگر درست است که:
ترحم بر پلنگ تیزدندان / ستمکاری بود بر گوسفندان؛
آن خشم و غضب رسول خدا بر کفر و ناحق،
عین رحمت و عطوفت با مردم
و
این رأفتِ اینان با جواسیس و جلادان و اشرافِ فتنهگر،
عین ظلم و ستم بر جامعه و مردم است!
میلاد سراسر نورِ مظهر غضب و رحمت خداوند، مبارک باد
@khormaforush | تند و شیرین