✨📖✨ اللَّهُ يَصْطَفِي مِنَ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا وَمِنَ النَّاسِ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ (75 - حج) ⚡️خدا از میان فرشتگان و از میان مردم رسولانی (برای هدایت مردم) برمی‌گزیند (تا فرشتگان وحی را دریافت کنند و به پیامبران برسانند و پیامبران هم وحی را پس از دریافت از فرشتگان به مردم ابلاغ کنند)؛ یقیناً خدا شنوا و بیناست. ✨📖✨ كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ (21 - مجادله) ⚡️خدا (در لوح محفوظ) نگاشته و حتم گردانیده که البته من و رسولانم (بر دشمنان) غالب شویم، که خدا بسیار قوی و مقتدر است. 🌏پس به غیر از نبی مکرم اسلام (ص) برخی از انسان‌ها نیز هستند که در زمان فقدان پیامبر (ص) یا در زمان حضرتش، رسالت نبوی در دین اسلام را با قرآن و حدیث تبلیغ می‌کنند که حضرت حق‌تعالی بر این افراد وعدۂ غلبه و پیروزی بر نفس مبارک خویش محتوم فرموده است. 💢از میان فرشتگان و انسان‌ها برخی از سوی حق‌تعالی در هر زمان به عنوان رسول و پیامبر بر مردم انتخاب شده‌اند که این امر به صورت داوطلبانه و اختیاری نیست. وقتی خداوند می‌فرماید: از میان فرشتگان برخی را به عنوان رسول انتخاب می‌کند، پرواضح است که طبق قرآن فرشته نمی‌تواند بر کسی که با معصیت در ظلمت است نزدیک شده و هدایتش کند بلکه بر متقین نازل می‌شود و نیز فرشته نمی‌تواند تک‌ تک مردم را هدایت کند بلکه با رسولی منتخب از جانب خداوند مردم را هدایت می‌کند که ارتباط فرشته با رسول ٳنسی از طریق خواطر مَلکی است. 💎پس تمام ائمه بعد از نبی مکرم اسلام (ص) مصداق اشارۂ صریح آیه 21 سورۂ مجادله رسول نیز هستند اما چون تمام ائمه معصوم هستند تمام سخنان‌ و گفتارشان از نبی صدق است، اما رسولانی که دارای مقام عصمت نیستند هر یک به تناسب میزان عصمت و دوریِ آنان از گناه‌ می‌توانند از این خواطر مَلکی فرشتگان در علم هدایت انسان‌ها بهره‌مند شوند. 📌اگر دقت کرده باشید شاید بارها برای تک تک همهٔ شما مرسل‌بودن اتفاق افتاده است. وقتی در کلاس درس یا مجلسی با نیّت خالص از خدا سخن گفته‌اید از همین فرشتگان برخی خواطر مَلکی بر شما وارد شده که در همان مجلس فِی‌البداهه به شرح امری توحیدی یا قرآنی پرداخته و پاسخ سؤالی داده‌اید که قبل از آن هرگز آمادگی و تفکّر در مورد آن مطلب هم شاید تاکنون نداشته‌اید. قطعاً شده است که در مجلس یا کلاس درس از توحید و یا خدا سخن بگویید و دفاع کنید که در پاسخ یا توضیح برخی مطالب سخنانی بر زبان‌تان جاری شود که قبلاً نه فکرش را کرده و نه جایی خوانده بودید و بعد از اتمام کلام‌تان حس کردید که کلامی جدید گفته‌اید. این امر نمونهٔ بارز درک این تدبر است و همان مصداق علم الهی و لَدنّی (علمی از نزد خدا) که حضرت حق‌تعالی به تصریح در کلام وحی به آن اشاره فرموده است. ✨📖✨ اتَّقُوا اللّهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ اللّه (282 - بقره) ⚡️از خداوند بپرهیزید تا خدا (خود با فرشتگان مرسل‌اش‌ آنچه از توحید و قرآن نیاز دارید) شما را تعلیم دهد. @labbaik_ya_mahdii