🔴 در شام / بخش ۱ ✅ از انکار تا اثبات در تاریخ 🔹در اين بحث می‌خواهم در باب هويت تاريخی حضرت مطالبی را بيان کنم. زیرا برخی وجود ايشان را جعل تاريخ كربلا و تحريف آن می‌دانند و فریاد وا اسلاما سر می‌دهند! بعنوان شاهد بعضی از منابع را ذکر می‌کنند که نام ايشان در آنها نيامده و معتقدند پس وجود خارجی نداشته است. 🔹می‌دانیم که در دوران بعد از پیامبر، خلفاء مردم را از نوشتن منع می‌کردند. اين قانون بعنوان خيانت بزرگ تا دوران عمر بن عبدالعزيز که خليفه اموی بود تا سال ۱۰۱ هجری ادامه یافت. ممکن است برخی وقايع در اين مدت ذکر نشده باشد، اما اگر موضوع خاصی در برخی كتب گذشته نیامده، لزوما دليل بر نبودن آن موضوع نيست. ✅ برخی شواهد تاريخی در جریانات کربلا 🔹تشابه اسمی ميان فرزندان امام حسين و نیز سرگذشتهای مشابه يکديگر، می‌تواند دليلی بر عدم ثبت و ضبط نام و سرگذشت اين دختر بزرگوار در برخی از منابع باشد ولی این دليلی بر عدم وجود ايشان نيست. بطور مثال فاطمه صغیره که در بعضی از کتابها ذکر شده، ممکن است همان دختر خردسالی باشد که در خرابه شام جان داده است. 🔹بعنوان مثالی دیگر، امام حسين نام تمامی پسران خود را علی گذاشتند و براي تمايز بين آنان، از اوصاف اكبر و اوسط و اصغر استفاده کردند. حتی اين تشابه اسمی سبب اشتباه قاتلان امام نيز شده بود. وقتی قافله به كوفه رسيد، امام زين‌العابدين خود را به ابن‌زیاد معرفی کردند و فرمودند من علی بن الحسين هستم. ابن‌زياد گفت: به من‌ خبر‌ دادند علی ‌بن الحسين در كربلا كشته شده است! امام فرمودند: او برادرم بود. 🔹از سوی ديگر، عمر كوتاه حضرت رقيه می‌تواند دليل ديگری بر عدم ذکر نام ايشان در برخی از منابع باشد. شايد اگر امام حسين فرزند شيرخوار خود حضرت علی‌اصغر را به ميدان نمی‌بردند، سرنوشتی مانند حضرت رقیه پیدا می‌کرد و در برخی کتب تاريخی نامی از ايشان ذکر نمی‌شد. ⭕️ با این اوصاف، در بخش بعدی به نمونه‌هایی از اسناد و شواهد صحیح و دقیق تاریخی که گويای وجود اين دختر سه ساله است اشاره خواهم کرد. .🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @Laylatolghadrnoor⚫️💦💧