محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه نهم(آخر): نهضتی معنوی! حجت الاسلام قنبریان/ شب دهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۶ ☑️ @m_gha
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب دهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۶ جلسه نهم: نهضتی معنوی! • منظور همان اخلاقی بودن نیست؛ سطح عمیقی تری از معنویت منظور است - هر فعل فردی و جمعی انسان، عمقی ملکوتی هم دارد...برخی جلوه های عمق ملکوتی نهضت: 1⃣ آیه ۲۹ دخان: این آیه از عدم تأثر آسمان و ملکوت نسبت به برخی گروه ها و اقوام می گوید: "فما بکت علیهم السماء و الارض..." آسمان و زمین بر آنها گریست! ⬅️ معلوم است بر برخی می گرید! - رسول خدا(ص) فرمود: هیچ مومنی نیست الا اینکه برایش دربی در آسمان است که عملش از انها بالارفته و بابی که رزقش از آن نازل میشود؛ وقتی مومن بمیرد ایندو براو می گریند فما بکت...(آیه۲۹دخان) (بحار ج۷۹ ص۱۸۱) - در روایات تصریح به گریه آسمان بر یحیی(ع) و سیدالشهدا(ع) شده(کامل الزیارت ص۸۹) ⬅️ انحصار دادن به ایشان بطور نسبی است . شهادت اینها ملکوت و آسمان را درگیر کرد چیزی بیشتر از انچه پیامبر(ص) برای همه مومنان فرمود. 2⃣ یاری ملائک! امام صادق(ع) فرمود: "وقتی اباعبدالله از مدینه راه افتاد، گروه هایی از ملائکه -که نشان بر دستانشان بود و نیزه های جنگی داشته بر مرکب های بهشتی بودند- وارد شده سلام کردند و گفتند: ای حجت خدا بر خلق بعد جد و پدر و برادرت، خدای سبحان بوسیله ما در جاهای زیادی جدت را یاری کرد و توراهم یاری می کند حضرت فرمود: موعد ما در قبر و بقعه ای که در آن شهید می شوم..."(بحار ج۴۴ص۳۳) ⬅️ این یاری برای حضرت ذخیره شده در بین زوارش و... 3⃣ بتواند از طرف خدا چک بکشد! یک نهضت برحق با عمق عرفانی و ملکوتی می تواند عمل کنشگرانش را جبران کند. یاری آنان موجب محو گناهانشان شود و... - در روایت عبدالله بن ابی یعفور از امام صادق(ع): ...لا عتب علی من دان بولایه امام عادل من الله...: عتابی بر دیندار با ولایت امام عادل از جانب خدا نخواهد بود(الکافی ج۱ص۳۷۵) - روایت سجستانی نزدیک همین مضمون(همان ص۳۷۶) ⬅️ از اینجاست که اباعبدالله در قبال دعوت به نصرت به عبیدالله حر جعفی وعده آمرزش و غسل دادن همه گناهانش می دهد. ❗️ جملاتی از امام خمینی درباره عمق ملکوتی دفاع مقدس 4⃣ آیه ۵۵ زخرف: "فلمّا آسفونا انتقمنا منهم!" وقتی ما را متاسف کردند از آنها انتقام گرفتیم! امام صادق(ع) فرمود : "خداوند مثل ما دچار تاسف نمیشود لکن اولیایی برای خود خلق کرده که تاسف خورده یا رضایت می یابند در حالیکه مخلوقین اویند؛ پس رضای انها را رضای خود و سخط انها را سخط خود قرار داده است..."(الکافی ج۱ص۱۴۴) ⬅️ از اینجاست که منتقم چنین نهضتی خود خداوند میشود... *لطایف و ظرایف بحث را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian