۱۴- امامت عامه، استمرار امامت خاصه مهدوی باوران بر این عقیده اند که به دلیل قاعده عقلی و تنزّل تدریجی در عصر غیبت -که رهبری امام معصوم امکان ندارد- ما حق نداریم رهبری طاغوت را بپذیریم؛ بلکه تنها یک درجه تنزل کرده رهبری فقیه جامع الشریط را قبول کنیم. چرا که چنین فقیهی سنخیت به امام معصوم را دارد. از همین رو (علیه السلام) در توقیع خود در پاسخ به پرسش اسحاق بن یعقوب فرمودند: 📜 وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ‌ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ: و اما در رُخدادهایی که پیش می آید به راویان حدیث ما مراجعه کنید ؛ زیرا آنان حجت من برشما و من حجت خدا برآنانم. (وسائل الشیعه، ج۱۸، ص۱۰۱) حضور رزمندگان در هشت سال ، و مدافعین حرم علیهم‌السلام نمونه تجسم یافته مهدی باوران بامشخصه چهارده گانه است که تمام هستی خود را که جان شریفشان بود نثار حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء نمودند و راه و رسم مهدوی اندیشیدن را در پیش روی همه قرار دادند. 🌐 @Mabaheeth