✅ اکثریت و اقلیت :
دیکتاتوری اقلیت را میشناسیم. دموکراسی نام تجاری دیکتاتوری اکثریت است...
حکومت اسلامی با حضور حاضر پیش میرود و نه سیاههی اکثریت. این معنای حضور مؤمنانه در مصلا پشت سر امام امت است...
اقلیت و اکثریت مسألهی شما است. پیشران حکومت اسلامی حضور حاضر است...
اینها که اکثریت برایشان اسم اعظم است قرآن نخواندهاند...
نه تنها اکثریت نسبی که حتا اکثریت مطلق منشأ حجت نیست...
اکثریت، آن طور که دموکراسی مدرن تقریر میکند، تکاثر است و نه کوثر...
تا امام نباشد، اکثریت انسانها چیزی جز انبوههیی از صفرها نیست...
رأی اکثریت به همآن دلیل بر ملت/امت نافذ و حجت نیست که رأی اقلیت...
اکثریت خوش دارد خود را مساوق (مساوی) با عقلانیت بخواند در حالی که به خودی خود مساوق با جاهلیت است...
کسی منشأ مقبولیت را رأی اکثریت میداند تاریخپریش است...
سادهترین پرسشی که از دموکراسیخواهان ایرانی میتوان پرسید آن است که حق حاکمیت اکثریت را چه کسی به فردفرد ایشان سپرده است، تا برسیم به این که بتوان آن را به وکالت به فرد دیگری وا سپرد...
بنیان اقامهی حکومت اسلامی را اگر حضور الحاضر بدانیم جدای از مشروعیت نیازی به ماهیت برساختهی مقبولیت هم نداریم تا بخواهیم اینها را به اقلیت و اکثریت آویز کنیم و گره بزنیم...
صورتبندی حقوق و قانون با بدهبستان اکثریت و اقلیت برای آن جا است که الاهیت و امامت و شریعتی در کار نیست...
مردم در اسلام همآن اکثریت نسبی وهمی نیست...
از بدهبستان اکثریت و اقلیت هر چه در بیاید مشروعیت در نمیآید...
مشروعیت را اگر مساوق با اکثریت نسبی وهمی بدانیم، تکرأی یک ملحد مست میتواند حکومتی اسلامی را مشروع یا نامشروع کند...
عرفیسازی سوار کردن اولویت اکثریت ملموس بر الاهیت حضرت احدیت است...
هر زمان توانستید قیامت را به رأی اکثریت بگذارید، دیگر موقعیتهای حیات مؤمنین را نیز میتوانید از وحی و شریعت بگسلید...
اکثریت نسبی و حتا مطلق حجت شرعی نمیآورد...
اکثریت نام تجاری جاهلیت است...
✍محمد مهدی فاطمی صدر
@madare0120