🔶مبانی معرفتی مهدویت🔶
🔺امامزمان(عج) يك حقيقت معنوی:
✨حتماً فكر كردهايد كه بايد امام زمان (عج )يك حقيقت و يك مقام فوقالعاده معنوی باشد كه شناخت آن حقيقت و آن مقام اينهمه بركت دارد و در صورتی كه آن حقيقت شناخته نشود امكان فهم قرآن و استفاده از آن برای مسلمانان وجود ندارد، چون اين روايت را زمانی پيامبراكرم(ص) فرمودهاند كه در بين مسلمانان قرآن بوده و از آن استفاده هم میكردند و با اينهمه حضرت فرمودهاند: اگر کسی بميرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهليت مرده است.
✨از طرفی بايد متوجّه بود پيامبر اكرم(ص) در عين اينكه پيامبر خدا بودند، امام نيز بودند.
✨چون لازمه مقام امامت دو چيز است:
از نسل ابراهيم(ع) بودن است، كه پيامبراكرم(ص) از نسل حضرتاسماعيل فرزند ابراهيماند، و ديگري معصوم بودن است.
✨چراكه خداوند در آيه 124سوره بقره در جواب حضرت ابراهيم(ع) كه سؤال میكنند،آيا امامت، به نسل من هم داده میشود، جواب میدهد: اين مقام به آنهايی كه ظالمند داده نمیشود؛ يعنی بايد هيچگونه ظلمی نداشته باشند و اين به معنی معصوم بودن است.
✨پس همچنانكه عرض شد، وجود مقدّس پيامبر اكرم(ص) هم از نسل ابراهيم(ص)) هستند و هم بنا به صراحت آيه قرآن در اوّل سوره نجم كه در مورد پيامبراكرم(ص) میفرمايد: «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوي» آن حضرت معصوم هستند، پس نتيجه میگیریم مقام «امامت» علاوه بر مقام نبوّت به وجود مقدّس حضرت محمد (ص) داده شده است.
#مبانی_معرفتی_مهدویت
#قسمت_دوم
https://eitaa.com/joinchat/973733973Cb5a6fd2b5a