امیدی که تئودور هرتسل در رابطه با تشکیل رژیم جعلی صهیونیسم داشت و گمان می کرد با در دست‌گرفتن رسانه‌های دنیا می‌تواند افکار عمومی را در اختیار بگیرد. واقعاً هم امیدوار بودند، غافل از این‌که با انقلاب اسلامی و روحیه شهادتی که پیش می‌آید امری به عنوان «وجدان عمومی» بیدار می‌شود و مردم نسبت به حقایق حساس می‌گردند و آینده‌ای که بنده عرض می‌کنم با نظر به شهید و شهادت پیش می‌‌‌‌آید از چرا که شهید و شهادت به صورت رمزآلودی با وجدان عمومی انسان‌ها رابطه دارد و شما در شهادت حاج قاسم سلیمانی آن را ملاحظه کردید که چگونه افرادی برای او اشک ریختند که هیچ سابقه آشنایی با او نداشتند و این‌جا است که باید در این مورد فکر کرد. چرا ما با این‌همه رسانه و شبکه جهانی که به دیکتاتوری رسانه و امپراطوری رسانه مشهورند، می‌توانیم به آینده دیگری فکر کنیم؟ به همان معنایی که امویان با امیدی که به اسلحه‌ها و حیله‌های رسانه‌ای خود داشتند، زندانی زمان حال خود گشتند. آری! امویان زندانی زمان خود شدند و نفهمیدند در بستر نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» و شهادتی که پیش آمد، امری ماورای ظاهر حوادث در حال شکل‌گیری است، هرچند ظاهر حوادث حکایت از قدرت اسلحه‌ها و رسانه‌ها بکند و وقتی زندانی زمان خود بشویم نتیجه‌اش این می‌شود که فاقد هرگونه آینده نگری خواهیم شد، به همان معنایی که متفکران جهان غرب اذعان دارند جهان استکبار هیچ آینده و چشم‌اندازی ندارد و به همین جهت دائماً با ساختن تکنیکی بعد از تکنیکی بنا دارند آینده‌ای که نمی‌دانند چیست را بسازند. میشل فوکو در جایی می‌گوید با امیدواری به خودمان در قرن 19 گفتیم خدا مُرد و در قرن بیستم متوجه شدیم انسان مُرد، بدون هرگونه آینده. اگر متوجه شدیم امویان با امیدی که به اسلحه‌ها و حیله‌های رسانه‌ای خود داشتند، زندانی زمان حال خود گشتند و فاقد هرگونه آینده‌نگری شدند و امام حسین«علیه‌السلام» نماد آینده‌نگری و مقابله با ظلمات آن دوران شدند و متذکر آینده‌ای بودند که حجاب امویان و جاهلیت دوران تلاش داشت جهان اسلام را از آن آینده غافل کند؛ تا مردم گمان کنند جاهلیت همچنان ادامه می‌یابد، می‌فهمیم چگونه ما با انقلاب اسلامی و بصیرت شهدای‌مان آینده دیگری خواهیم داشت، در حالی‌که اگر امویان موفق می‌شدند تا نقشه‌های خود را عملی کنند هیچ چیز از اسلام باقی نمی‌ماند مگر ظاهری از عبادات. با نظر به تاریخی که امویان در آن تاریخ زندگی و انسان را معنا می‌کردند، حضرت زهرا«علیهاالسلام» آن بی‌قراری‌ها را نشان دادند، زیرا متوجه لایه‌های پنهان آن جریان بودند که دارد با سقیفه چه پیش می‌آید و البته پیامبر«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در گوش حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» آن خبر مهم را دادند که مهدی امت از ما است. به این معنا که تاریخی که با اسلام شروع شد و شهدا جان خود را برای آن هزینه کرده‌اند، با آن نقشه‌ها از میان نمی‌رود و می‌توان آن نوع «بودن» را در سرتا سر تاریخ اسلام احساس کرد که چگونه حاکمان با همه تلاشی که می‌کنند نمی‌توانند وجدان عمومی را از آنِ خود کنند. https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>