⭕️بازی خطرناک با صنعت بازیسازی/پلتفرم داخلی نمی تواند جایگزین گوگلپلی باشد
🗞روزنامه خراسان:
🔹سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به تازگی نتایج نظرسنجی «تاثیر محدودیت گوگلپلی بر بازیهای ایرانی» را منتشر کرده است که وضعیت آنها بعد از فیلترشدن گوگلپلی را شفاف می کند.
🔹طبق اعلام 66 درصد شرکتکنندگان، ریزش بالای 75 درصدی داشتهاند و 24 درصدشان هم ریزش بین 50 تا 75 درصدی.
🔹در شش ماه اول سال 1401، یعنی قبل از فیلترینگ، 75 درصد این شرکت ها بیش از 50 درصد درآمدزاییشان از این مسیر بوده است.
🔹 100 درصد شرکتکنندگان اعلام کرده اند که: «دو پلتفرم داخلی قطعا نمی تواند جایگزین گوگلپلی باشد»، دلیلش هم اینکه لااقل فعلا زیرساخت های آن در کشور فراهم نیست.
🔹55 درصد مخاطبان اعلام کرده اند بعد از فیلترینگ گوگلپلی، میزان رشد درآمدی آنها در پلتفرم های داخلی کمتر از 10 درصد بوده است.
🔹100درصد مخاطبان اعلام کرده اند که رشد درآمدی در استورهای داخلی، نتوانسته است ضررهای ناشی از فیلترینگ گوگلپلی را جبران کند. 86 درصد بازیسازهای ایرانی اعلام کرده اند که با توجه به این مشکل، دیگر بازی نمی سازند.
🔹 رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی می گوید: اکثر بازیسازهای ما دیگر برای کاربران ایرانی بازی نمی سازند، به جای آن ناگزیرند برای کشورهای دیگر بازی بسازند و با این روند، ما در حال از دست دادن بزرگترین ابزار فرهنگسازی در عصر امروز هستیم