این گسترش ایستگاههای صلواتی در این شبهارا نباید دست کم گرفت، این اشاعه جهان اجتماعی اربعین است به خارج از ساحت زمانی و مکانی اربعین، جایی که امر مادی و سلسله مراتب قشر بندی و طبقه اجتماعی به تعلیق در می آید و کنش معطوف به محبت جاری میشود.
انگار که صورتی جدیدی از کنش و جهان، در دل مادی ترین حالت زندگی شکل می گیرد و روح جهان بی روح میشود.
اخلاق شیعه و روح جهان محبت مدارانه ای که از دل خانه ای که رو به مسجد النبی باز میشد و شبها از میان کاخ هایی که با تبر طلاهایشان را خرد میکرد آذوقه به خانه های یتیمان میبرد.
درب آن خانه همچنان به گستره تاریخ باز است و به رایگان چای و خرما و طعام دست خلق الله میدهد،کنش و جهانی اجتماعی بر خلاف حرکت جهان سرمایه داری می سازد.
اکبر شهبازی