هدایت شده از mesaghمیثاق
حسن عباسی: ادواردو نماد و پرچم تبلیغ اسلام ناب محمدی است روند سلطه یهودیان بر قدرت و ثروت ریشه دیرینه دارد 500 سال پیش از همان زمانی که خانواده یهودی مدیچی به و نیز آمدند کم کم چندین بانک و موسسه مالی تاسیس کردند به صورتی که به پاپ وام می دادند بعد از مدتی خزانه دار کلیسای واتیکان شدند و اقتصاد را به دست گرفتند و تز جدایی دین از اقتصاد را بنا نهادند، بعد از آن به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) در ابتدای این نشست مجازی که با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی و اندیشکده یقین برگزار شد استاد حسن عباسی در مقدمه گفت: به جوانان عزیز دختران و پسرانم توصیه می کنم تا داستان زندگی شهید ادواردو آنیلی و سرگذشت او را دنبال کنند، زیرا به زیبایی روند ساخته شدن یک انسان توسط خدا را می‎بینند که چطور خدا او را از میان آن همه قدرت و ثروت در دل غرب برای خودش ساخت. دکتر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا که با شهید ادواردو آنیلی دوست بوده است هم به معرفی اجمالی شهید ادواردو آنیلی پرداخت و گفت : شهید آنیلی از یک خانواده مولتی میلیاردری بود که ثروت خانوادگی‎اش سه برابر درآمد ایران در آن زمان بود از مادر یهودی و پدری مسیحی برای همین به خوبی نسبت به این دو دین آشنایی داشت، لذا شاید اگر پدر و مادرش مسیحی و یهودی نبودند و حقایق این دو دین را نمی‎دید به اسلام گرایش پیدا نمی‎کرد؛ چراکه اسلام دین عقلانیت و استدلال است اما کلیسا استدلال را دشمن ایمان می‎داند. در یهودیت هم محدودیت‎های زیادی وجود دارد به همین خاطر وقتی در کتابخانه دانشگاه چشمش به قرآن افتاد و چند آیه از آن را خواند متحول شد و فهمید این کتاب نمی‎تواند کلام بشر باشد و پس از آن با خواندن قرآن بدون اینکه کسی او را تشویق به اسلام کند؛ چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسلمان شد. استاد حسن عباسی نیز با بیان اینکه ما دو قرآن ظاهری و باطنی داریم خاطرنشان کرد: افرادی که فطرت پاکی دارند مثل ادواردو بدون هیچ محرکه بیرونی تنها با خواندن چند آیه از قران ظاهری، قران باطنی خود را بیدار می‎کنند سیستم عامل قرآن یعنی فطرت در درون همه ما وجود دارد. آنیلی نوع اسلام آوردنش فطری بود. فطرتش با قرآن همراه شد. قدیری ابیانه هم با اشاره به اینکه در دین یهود ازدواج یک یهودی با غیر یهودی امکان ندارد افزود: یک یهودی طبق قوانین این دین نمی‌تواند با غیر یهودی ازدواج کند مگر اینکه طرف مقابل قدرت داشته باشد مانعی ندارد به همین خاطر مادر ادواردو که یهودی بود با آنیلی صاحب قدرت و ثروت ازدواج کرد تا همه آن امکانات به فرزندانش برسد. جالب اینجاست که بعد از این ازدواج آمار مرگ و میر در میان خاندان آنیلی بالا رفت تا مدعیان ارث افسانه‌ای کمتر شوند. وقتی هم که متوجه شدند ادواردو مسلمان شده است او را خیلی تحت فشار قرار دادند تا از دینش برگردد به گونه که حتی در اواخر عمر در خانه خودش حبس شده بود و خدمتکار اجازه داشت درصورت تلاش برای بیرون رفتن از خانه او را کتک هم بزند اما وقتی ناامید شدند و نتوانستند به هیچ صورت او را منصرف کنند نقشه ترور او را کشیدند و اعلام کردند خودکشی کرده است؛ البته خودش قبلا به من گفته بود اینها من را خواهند کشت و بعد می‌گویند خودکشی کرده یا بر اثر سانحه یا بیماری است. عباسی در ادامه گفت: این روند سلطه یهودیان بر قدرت و ثروت ریشه دیرینه دارد 500 سال پیش از همان زمانی که خانواده یهودی مدیچی به و نیز آمدند کم کم چندین بانک و موسسه مالی تاسیس کردند به صورتی که به پاپ وام می دادند بعد از مدتی خزانه دار کلیسای واتیکان شدند و اقتصاد را به دست گرفتند و تز جدایی دین از اقتصاد را بنا نهادند، بعد از آن یک سری هنرمند و مجسمه ساز را اجیر کردند تا مجسمه‎ها و تابلوهای عریان تهیه کنند و آنها را در کلیساها قرار دادند و از این طریق تز جدایی دین از فرهنگ و اخلاق را کلید زدند، سپس به ماکیاول پول دادند تا کتاب «شهریار» را بنویسد و تز جدایی دین از سیاست را مطرح کردند آنها در ایتالیا بذر رنسانس را کاشتند که سالهاست از میوه آن می‎خورند، لذا بعید نیست اگر می‎بینیم در خانواده آنیلی قدرت در دست خاندان یهودی مادر افتاد. شهید آنیلی را حذف کردند و خواهرش را کنار زدند تا ثروت عظیم آنیلی‎ها را به چنگ بیاورند؛ چراکه به غیر از پول ارزش افزوده نهادهای اجتماعی اعتبار اهمیت بیشتری دارد. سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا که مهمان اندیشکده یقین در این نشست مجاز بود خاطرنشان کرد : خیلی ها می‎گویند ادواردو الگوی ماست؛ درحالی که الگوی او بچه های حزب اللهی و رزمندگان دفاع مقدس بود. او قدر زندگی در ایران را می‎دانست چون زندگی در محیط غیراسلامی را تجربه کرده بود. قدر رهبری را می‎دانست چون رهبران زیادی را دیده و شناخته بود، قدر نظام جمهوری اسلامی را می دانست چون از نظام‎های حاکم بر جهان آگاه بود. بعد ا