. 🔺جا دارد اینجا، تفسیر این آیات شریفه را که، حضرت علامه طباطبایی «رحمت الله علیه» در 📚تفسیر گران سنگ المیزان فرموده‌اند خدمت شما ارائه دهیم :👇👇 📌از ظاهر كلام بر مى‌آيد كه، مراد از ديدن جحيم، ديدن آن در دنيا و قبل از قيامت و به چشم بصيرت است، منظور رؤيت قلب ❤️است، كه به طورى كه از آيه زير استفاده مى‌شود خود از آثار علم اليقين است. 🔰وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ"، 📌كه بحث در پيرامون آن گذشت، و اين رؤيت قلبى قبل از قيامت است، و براى مردمى كه سرگرم مفاخرتند دست نمى‌دهد🚫 بلكه در مورد آنان امرى ممتنع است، چون چنين افرادى ممكن نيست علم اليقين پيدا كنند.❌ 🔰ثُمَّ لَتَرَوُنَّها عَيْنَ الْيَقِينِ 📌مراد از" عين اليقين" خود يقين است، و معنايش اين است كه جحيم را با يقين محض مى‌بينند، و مراد از" علم يقين" در آيه قبل مشاهده دوزخ با چشم بصيرت و در دنيا است✔️ و به عين اليقين ديدن آن در قيامت با چشم ظاهر 👁است ➖دليل (اینکه می‌گوییم دیدن دوم منظور با چشم ظاهر در قیامت است) آيه بعدى است كه، سخن از سؤال و بازخواست در قيامت دارد، و مى‌فرمايد: 🔰 ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيم آن گاه شما در آن روز از نعمت ها بازپرسی خواهید شد. (۸) •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌