«نه شرقی، نه غربی» را در جهان دو قطبی اجرا کند و احکام سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی اسلام را... به صحنه آورد و چنین مجلسی است که قدرت روحی مافوق عادی و قدرت تشخیص مسائل پیجیده ی جهان و قدرت تصمیم گیری های قاطع، بی گرایش به دو قطب الحادی و سرمایه داری را لازم دارد.» (همان، جلد18، ص463) 9-   امانتداری: قدرت و مسئولیت و وکالت از سوی مردم در چارچوب فکری امام(ره) امانت به شمار می رود. ایشان قدرت حکومت را نیز به امانت تعبیر کرده و صاحب آن را حضرت ولی عصر(عج) می دانند:« خداوند همه ی ما را از این قیدهای شیطانی رها فرماید تا بتوانیم این امانت الهی را به سرمنزل مقصود برسانیم و به صاحب امانت، حضرت مهدی موعود -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- رد کنیم». (همان، جلد18، ص471 و 472) 10-  تخلّق به اخلاق و ادب اسلامی: عرصه ی مجلس شورای اسلامی، عرصه ی ارتباط افراد،  گروه ها، جریان ها و زمینه ی تضارب و تخالف افکار است و چنین عرصه ای در یک چارچوب آرمانی بدون موازین اخلاقی مسیر خود را به سلامت طی نخواهد کرد؛ بنابر این باید«وکیل هایی که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام... انتخاب کنید». (همان، ج12، ص169) از نظر امام(ره) «مجلس، مجلس اسلامی است و باید اخلاق همه در انتخابات هم، اخلاق اسلامی باشد».(همان، ج12، ص168)   جمع بندی و نتیجه گیری: با توجه به مطالب مذکور باید اشاره داشت که امام خمینی (ره) از سویی با توجه به عمق بینش سیاسی- اجتماعی و از سر ظرایف و دقایق خاص رهبری امت اسلامی، و از سوی دیگر به جهت وسعت اختیارات و سرنوشت سازی تصمیمات مجلس شورای اسلامی، با حساسیت کم نظیری به بیان شرایط و شاخصه های کاندیدا های اصلح در تصدی نمایندگی ملت پرداخته و راه را برای انتخاب بهترین ها در این عرصه هموار کرده است، تا در سایه ی تشکیل مجلسی مستقل، مقتدر و متخصص، جامعه و حکومت اسلامی از تصمیمات آن بهره ها برده و شرایط حرکت در راستای رسیدن به اهداف عالی فراهم گردد کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20