🟤 1️⃣ مردم مدینه می فهمیدند چه جنایتی دارند مرتکب می شوند 🟤 با مومنین باید ایثارگرانه برخورد کرد 🔻حجت الاسلام احمد پناهیان ◾️شب چهارم فاطمیه دوم(به روایت 75روز) 6 آذر 1402 مسجد جمکران 🔹و مَا الَّذِی نَقِمُوا مِنْ اَبِی الْحَسَنِ؟ نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. مهاجر و انصار علی علیه السلام را نخواستند، بخاطر صلابت شمشیر او. اولین نقطه ای که جامعه را از امیرالمومنین علیه السلام جدا کرد، سبقه جهادی و مبارزه مقتدرانه امیرالمومنین علیه السلام بود. عجیب آنکه منافقین دقیقا با همین وجهه جهادی خود! جای امیرالمومنین علیه السلام را گرفتند. و مردم مدینه بخوبی متوجه این مسئله بودند که مولا مقدم است . در هر دوره و زمانی، خداوند آنچه که باید مردم آن زمان بفهمند را به آنها می فهماند. اینطور نبود که مردم مدینه متوجه این مسئله نباشند، و از روی نادانی و اشتباه از علی علیه السلام جدا شده باشند. بارها و بارها پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله جایگاه امیرالمومنین علیه السلام و سبقه جهادی او را برای مردم تبیین کردند. در غدیرخم هم حجت تمام شد. 🔹اگر جایی جماعتی باشند که امر دین را نفهمیده باشند، از کم کاری اهل حق است که جهاد تبیین را بدرستی انجام نداده اند. مثل خیلی از مساجد ما که امام جماعت و مومنین نمازشان را می خوانند و به منازلشان برمی گردند؛ با مردم کاری ندارند. نماز را نباید فقط قرائت کرد؛ نماز را باید اقامه کرد. باید احکام نماز را در جامعه پیاده کرد. فرمود کسیکه زیاد مسجد برود، علمش زیاد می شود؛ دوست خوب پیدا می کند؛ استاد خوب پیدا می کند. با نماز خواندنِ تنها در مسجد که این نتایج حاصل نمی شود. این نتایج و آثار نمازجماعت، با سعی و تلاش و حضور مردم و تعلیم و تعلم مومنین بدست می آید. نمازگزار باید اقامه نماز کند؛ اقامه امر حاکمیت خدای متعال در عالم. 🔹مطالبه جدی مردم از علما و روحانیون عزیز باید این باشد که مردم را نسبت به احکام دین آگاه کنند. آنچه که لازم است را به مردم بگویند. آنجا که لازم است هشدار دهند. بنا نیست علما باب میل مردم سخن بگویند؛ بناست آنها تشخیص درست دهند؛ مثل طبیبی که آنجا که لازم است اقدام لازم را برای سلامتی مردم انجام می دهد؛ حتی اگر جراحی همراه با درد باشد. 🔹ایمان را در وجود کودک و نوجوان و مرد و زن غزه می توان دید. می گوید خذ من أموالنا خذ من أولادنا خذ من أنفسنا حتی ترضی. بچه های ما را بگیر، اموال ما را بگیر، جان ما را بگیر، تا اینکه راضی شوی. بخاطر جلب رضایت خدا حاضر است بچه اش را بدهد. اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمود: نَفْسی مَعَ أَنْفُسِکُمْ، وَ أَهْلی مَعَ أَهْلیکُمْ. هم جانم را آورده ام هم خانواده ام را. این یعنی ایثار. اگرچه بعضی زمان اباعبدالله علیه السلام بودند که به حضرت می گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است! عامِلِ المؤمِنينَ بالإيثارِ. با مومنین باید ایثارگرانه برخورد کرد؛ دقیقا مثل رزمندگان دفاع مقدس. گزارش کامل را در سایت هیئت بخوانید: 🌐 mhbin.ir/c1222 هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) @mohebbin_net