🔹  درکتاب کافی که از کتب اربعه تشیع این حدیث اینچنین آمده است: «…إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی…☘ من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم…» 🖌رسول الله صل الله علیه وآله دراین حدیث شریف گواهی که دروزانت ومتانت درسرحدّ گواهی خداباشدواو علیه السَّلام است راهمراه آورده است. زیرا ؛امیرالمومنین وکافل وحفیظ آن است. قرآن لفظی و او فعلی خداست، او قرآن ،وقرآن حاکی از وجوداوست، واین هردویک حقیقتِ واحده اند که به دوصورتِ لفظی وفعلی درآمده وبایکدیگرمتّصل ومرتبط بوده وقابل انفکاک نیستند. ودرحقیقت رسول خداعلاوه برگواهیِ لفظی وکتابتیِ خدا بر رسالتش (قرآن ) یک شاهد وگواه خارجی وفعلی که مرکز طلوعِ انوارخداومظهرتام ِاسماءِ او وعارف به کتابِ تکوین وتشریع است گواه می آورد که امیرالمومنین یعنی قرآن ناطق است. 📗امام شناسی جلد۴