آل یاسین
🌸﴿اَلسَّلامُ عَلَی الْقائِمِ الْمُنْتَظَر وَنورالله فی الخلقه اَلسَّلامُ عَلی بَقِیَّةِاللهِ فی بِلادِهِ ﴾
عزیزالمنتظر:
در دعای شریف ندبه میخوانیم:
«اَیْنَ السَّبَبُالْمُتَّصِلُ بَیْنَالْأرْضِ وَ السَّماءِ»؛ یعنی کجاست آن سببی که بین زمین و آسمان عامل اتّصال مادون به مافوق است.
این سبب همان مفهوم واسطة فیض است؛ ومعنایش چنین استکه امام عصر (عجلاللهفرجهالشریف) واسطه
بین خدا و کلّ عالم هستی است
وازآنجاکه که امام مهدی(علیه السلام)
یک حقیقت است
وتنها مقام واسطه فیض در عالم،
که حتّی ملائکه الله هم وجود خود را ازآن امام میگیرند.
حبیبی المنتظر؛
امام مهدی بقیة اللّه ونورالله است
وتنها باقیمانده و وارث انییاالهی و.وصی اشرف مخلوقات حضرت محمدمصطفی وسایرحجج الهی
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم الشریف
وواسطه فیض بودن امام عصرارواحنافداه؛ حقیقتی است مبنی براینکه آن حضرت
از همه موجودات حتّی از ملائکة مقرّب که درعالم هستی موجودندودرحال انجام وظیفه هم بالاتراند
برای اینکه روشن شود معنای واسطة فیض بودن یعنی یک حقیقت، به این روایت که در جوامع روایی فریقین از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه وآله وسلم) نقل شده، باتوجّه به اینکه آن حضرت علاوه برمقام نبوت دارای مقام امامت هم هستند عنایت کنید که حضرت فرمودند:
«کُنْتُ نَبِیّاً وَ آدَمُ بَیْنَ الْماءِ وَ الطّین »؛
یعنی من نبیّ بودم و آدم بین آب و گل بود.
وهمچنین حضرت امیرالمؤمنین علی مرتضی(علیهالسّلام) که فرمودند:
«کُنْتُ وَصِیًّا وَ آدَمُ بَیْنَ الْماءِ وَ الطّین »
من وصیّ پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم)، بودم وقتی آدم هنوز در بین آب و گل بود.
درتبیین این دوروایات روشن میشودکه؛
(۱) امام یعنی چه؟
(۲)و امام زمان دوستی و توسّل به امام زمان (عجلاللهفرجهالشریف) یعنی چه؟
(۳) و اینکه ما به وجود امام زمان زندهایم وروزی نصیبمان می شود چه مفهومی دارد؟
(۴)﴿الف﴾
اینکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) وعلی مرتضی علیهالسلام میفرمایند:
«آدم هنوز به دنیا نیامده بود که من پیامبر بودم وامام فرمود من وصی پیامبراکرم
منظور این است که مقام امامت آن دوحضرت قبل از خلقت عالم، وجود داشته است،
قبل از اینکه حضرت آدم (علیه السلام) خلق شود و نسلهای متمادی به دنیا بیایند و بعد بدن و نفس پیامبر اکرم وعلی مرتضی وواراث آنان امام مهدی(صلوات الله علیهم اجمعین ) به دنیا بیایند،نورآنهادردنیابوده اند وواسطه فیض برای آدمیان وسایرخلایق بوده اند
(۴)﴿ب﴾
معنای دیگر فرموده نبی الله اعظم وأميرالمؤمنين علیهم السلام خبر از همان نکته میدهد که امام دارای یک مقامی نوری است فوق جسم وجسمانیات
که بانور وجودش واسط فيض الهی است درعالم هستی
(۴)﴿ج﴾
که فرمود.در،زیارت جامعه کبیره
«واشرقت الارض بنورکم؛
زمین، به نور شما اهل بیت، روشن شد».
(۴)﴿ح﴾
وخداوند درآیه ۳۹ زمرمیفرماید:
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا»
زمین به نور پروردگارش روشن شد».
در تفسیر این آیه، ازحضرت امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که «رَبِّ الْأَرْضِ»، یعنی امامالارض
و منظور از «ربّها» در آیه، امام هرعصر است
*واینک آخرالزمان *
خداوند، خالق و به وجودآورنده همه موجودات است؛
اما فیضِ الهی،
به اذن الله، توسط نبی اکرم وامامان معصوم علیهم السلام، به ماسویالله میرسد؛ همانگونه که تمام فیض الهی به همه خلایق وکل عالم هستی دردولت کریمه مهدوی تحقق مییابد
اللهمَّ وفقنا لطی مدارج الایمان حتى بلوغ قمة جبله الشامخ.
اللهمَّ ارزقنا کیاسة المؤمنین الحقیقیین وذکاءهم لکی یتسنَّى لنا رفع عقبات الرقی وبلوغ أعلى درجات الایمان.
اللهم عجل لولیک الفرج