در بین قرائت اختلاف قاریان را ذکر
می کردم.
سید به من گفت : ما اینها را نمیشناسیم قرائت ما مطابق قرآن علی بن ابیطالب(ع) است.
آنگاه داستان جمع قرآن به وسیله علی بن ابیطالب(ع) را بیان کرد. گفتم : چرا بعض آیات قرآن
ربطی به ماقبل و مابعدشان ندارند؟
گفت :،آری چنین است و جریان جمع قرآن به وسیلهٔ ابوبکر و نپذیرفتن قرآن علی بن ابیطالب(ع)
را بیان نمود به دستور ابوبکر قرآن جمع آوری شد.
مثالب را از قرآن حذف نمودند و از همین جهت میبینی که بعض آیات با قبل و بعد غیر مربوط
هستند.
از سید اجازه گرفتم و در حد نود مسأله از او نقل کردم که جز به خواص مؤمنین به کسانی اجازه
نمیدهم آنها را ببینند.
آنگاه داستان دیگری را که مشاهده کرده نقل
میکند و میگوید به سید عرض کردم.
از امام زمان (عج) احادیثی به ما رسیده که هرکس در زمان غیبت کبرا مدعی رؤیت شد دروغ میگوید،
این احادیث چگونه سازگار است با اینکه بعضی از
شما او را میبینید.
گفت:
صحیح است اما این طور فرموده، لیکن این
مال آن زمانی است که دشمنان فراوانی از بنی
عباس و دیگران داشت اما در این زمان دشمنان
مأیوس شده اند و شهرهای ما هم از آنها دور
است.
هیچ کس به ما دسترسی ندارد، ملاقات خطری
ندارد.
گفتم: سید من علمای شیعه حدیثی از امام نقل
کنند که خمس را برای شیعیان اباحه نموده آیا شما هم این حدیث را از امام دارید؟
گفت : امام خمس را در حق شیعیان اباحه نموده است. آنگاه مسایل و سخنان دیگری را از سید نقل
میکند و میگوید سید به من گفت تو نیز تاکنون
دو مرتبه امام زمان (عج) را دیده ای ولی او را
نشناخته ای.
در
خاتمه میگوید سید به من تکلیف کرد که در بلاد مغرب توقف نکن و هرچه زودتر به عراق
برگرد و من به دستورش عمل کردم.
توجه :
در مورد جزیره خضرا در مجموع دو نظر متضاد وجود دارد برخی آن را صحیح و معتبر و قابل استناد دانسته اند و بعضی دیگر آن را مجعول و شبیه به افسانه میدانند و میگویند که استناد به آن
درست نیست و در متن داستان علی بن فاضل
مازندرانی که راوی اصلی این داستان است
تناقضاتی وجود دارد لذا نمیتوان به آن اعتماد کرد.
ما اینک به دلایل طرفین اشاره میکنیم و قضاوت
و
صحت و سقم داستان را به عهده خوانندگان گرامی می گذاریم.
📚
@ketabkhani_group📚