#امامت یعنی همان اوج معنای مطلوب
#اداره_جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریت های جامعه
#اسلام شیوه و نسخه امامت را به بشریت ارائه می کند؛ یعنی اینکه یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهی سرشار و لبریز باشد، هم معارف دین رابشناسد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۶۷
در مکتب تشیع
#امام و
#زمامدار سیاسیِ جامعه اسلامی باید از سوی
#خدا معین و به وسیله ی
#پیامبر معرفی شده باشد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۶۸
بنا بر تلقی شیعه از مفهوم
#امامت، امام یک جامعه، همان
#قدرت فائقه ای است که حرکت جمعی و منش فردی افراد آن جامعه را توجیه و رهبری می کند و در آنِ واحد، هم آموزگار دین و اخلاق، و هم فرمانروای زندگی و تلاش آن هاست.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۶۹
#امام در فرهنگ تشیع
#رهبر_امت است؛ هم در
#امور_دنیایی و نظم و اداره سیاسی و اجتماعی جامعه، و هم در
#تعلیم_و_ارشاد_معنوی و روحی و گره گشایی از مشکلات فکری.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۰
صدها
#روایت پراکنده در باب های مختلف از کتاب های گوناگون صریحاً مفهوم
#امام و
#امامت در فرهنگ شیعی را
#زمامداری و
#اداره امور امت مسلمانان دانسته و
#امامان_اهل_بیت را صاحبان حقیقیِ
#حکومت معرفی کرده است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۱
وقتی میگوییم
#ائمه مبارزه می کردند، باید این را بدانیم که مبارزه در هر زمانی به شکل خاصی است. گاهی با کارهای فرهنگی، علمی، سیاسی، تشکیل و تحزب و ایجاد سازماندهی و گاهی با فعالیت های جنگی.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۲
🔟
#حضرت_آقا