⭕️ ابهاماتی در سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری 👈 نیم نگاهی به نقد آقای دکتر جوادزاده به یادداشت مهدی نصیری «بازخوانی اعدام حبیب الله آشوری، نویسنده کتاب توحید در سال ۱۳۶۰» خط سیر آقای نصیری در نوشتار خود: ۱. همسو نشان دادن افکار حبیب الله آشوری با نگاه آیت‌الله خامنه‌ای و اینکه رهبری، کلا موافق و مدافع محتوای کتاب ایشان بوده است! (سانسور اظهارات رهبری درباره آشوری) ۲. ترسیم چهره‌ای مظلومانه از آشوری و اینکه: خون آشوری، یک خون به ناحق ریخته شده است و همچنین ظهور و بروز آقای نصیری در قامت مطالبه گری برای جبران حقوق مادی و معنوی خون ایشان. (مظلومیت آشوری!) ۳. گرفتن انگشت اتهام به سمت آیت الله خزعلی و آیت الله مصباح یزدی (ره) در ماجرای برخورد با آشوری (ادعای ظالمانه بودن رویکرد آنها در مجازات یک مظلوم صاحب رای) ۴. نظر آیت الله خزعلی و همفکرانش دربارۀ محتوای انحرافی کتاب آشوری و افکار خطرناک وی، با نظر و مبنای مشهور علمای شیعه موافق نیست! (تشکیک در قطعی بودن انحرافات آشوری و نوع نیت وی) ۵. نتیجه‌گیری نویسنده از این بحث به منظور تبلیغ و دفاع از مرام خویش که "دیدگاه حیرت" می‌باشد. ابتدا به این نکته می‌پردازد که نظریه ما، باب هر گونه خشونت ورزی با پیروان ادیان و مذاهب و دگراندیشان را می‌بندد؛ آنگاه تلویحا خواننده را بدین نکته متوجه می‌سازد که اگر شخصیت‌هایی مثل آیت الله خزعلی و شهید لاجوردی، با دیدگاه ما همسو بودند، به خطا نمی‌رفتند. (امری شبیه به نرخ تعیین کردن وسط دعوا!) ⭕️ نقدنوشته دکتر علیرضا جوادزاده به آقای نصیری: 👈 عنوان مقاله: احکام قطعی اهل حیرت | برخی نکات مزبور: ۱. آیت‌الله خامنه‌ای صراحتا بر اشتباهات فاحش در تفکر و نوشته آشوری تاکید کرده است. اظهارات رهبری یک منبع دسته اول محسوب می‌شود که متاسفانه آقای نصیری با یک برخورد گزینشی نیاورده است. نقل آن نیز از منبعی مثل کتاب جریان‌ها و سازمانهای... دکتر رسول جعفریان مغتنم است. ۲. نوع عالمان و روحانیان شاخص که کتاب را خوانده بودند، وجود اشتباه و انحراف در کتاب توحید آشوری را پذیرفته بودند؛ پس اختلاف در میزان انحراف بود نه اصل انحراف؛ ۳. عدم‌ ابراز پشیمانی آشوری از کتاب به‌رغم نقدهای جدی‌ای که صورت گرفت (ازجمله ایرادات آیت‌الله خامنه‌ای)، نشان‌دهنده علم و پافشاری وی بر همان مطالب بوده است. (اصرار وی بر ادعای باطل و عملا پذیرش مجازات) و همچنین اشکالات دیگری که آقای جوادزاده طرح کرده از جمله: تاملی در روند قضایی برخورد با آشوری و انتقادات دیگری به نویسنده همچون: *عدم‌تطابق عمل وی با دیدگاه و نظریه عصر حیرت؛ *و به‌لحاظ انگیزشی، تامل در شاکله شخصیتی و رویه‌ای نویسنده و وجود افراط و تندروی... قضاوت با خوانندگان. 🔰 متن کامل مقاله در روزنامه فرهیختگان🔰