هر روز يك آيه؛ یک مسابقه
روز هشتم ماه رمضان؛جزء هشتم
پرواضح است که بهرهی مباح از لذات دنیوی – بدون تعلق و دلبستگی – در منطق قرآن نکوهیده نیست؛ بلکه بهعکس، اعتزال و دنیاگریزی به بهانه زهد، شدیداً مذمت شده است. زهد به معنای گریز از دنیا و بهرهمندی از نعمتهای خدادادی نیست؛ بلکه به معنای عدم تعلق خاطر و دلبستگی به دنیاست؛ به گونهای که رفاه و آسایش دنیوی، او را از یاد خدا بازندارد. آیه فوق بر این باور غلط که دنیا و بهرههای آن برای کافران است، خط بطلان کشیده و تأکید مینماید که لذتهای مباح دنیوی برای مؤمنان آفریده شده و کفار نیز به طفیلی مؤمنان از آن متنعم میشوند.
حدیث:
امام علی علیهالسلام: «إنَّ المُتَّقینَ شَارَکوا أَهلَ الدُّنیا فیِ دُنیَاهُم وَ لَم یُشَارِکهُم أهلُ الدُّنیَا فیِ آخِرَتِهِم؛ پرهیزکاران با اهل دنیا در دنیایشان مشترکند، ولی اهل دنیا در آخرت با آنان شریک نیستند.» نهجالبلاغه: نامه ۲۷.
به نقل از کتاب هر روز با قرآن و عترت، انتشارات آیه نور
سوال مسابقه:
کدام گزینه در تعریف زهد صحیح است؟
۱) گریز از دنیا
۲) گریز از نعمات خدادادی
۳) عدم تعلق خاطر و دلبستگی به دنیا
فقط عدد پاسخ مسابقه هر جزء را تا ساعت ۲۴ همان شب بدون هیچ متنی به سرشماره 10003154737272 ارسال کنید. اسامی برندگان مسابقه دهه اول رمضان، ۱۴ فروردین در کانال خیمه گاه اعلام خواهد شد