♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان استاد این همه حادثه و ، فقط برای ؟! محمد دهقانی شورکی(دانش ِآموخته حوزه علمیه قم) 🔹در روزهای اخیر کلماتی از استاد جناب اقای علوی بروجردی در رسانه های حوزوی و غیر حوزوی نشر یافت که موجب القاء شده بود، متن زیر را در قالب نامه و در جایگاه یک طلبه‌ کوچک، خطاب به ایشان نوشته ام. 🔹این متن بسیار به سبیل اختصار است و نیاز به شرح و توضیح بیشتری دارد اما به نظرم نکات کلیدی در پاسخ به شبهه‌ی ایجاد شده به واسطه‌ی شکل گرفته در بیان ایشان را در بردارد: ▪️استاد ارجمند جناب آقای بروجردی/ سلام علیکم 🔸...آنچه اینجانب از بخش های جنجال برانگیز مصاحبه اخیر حضرتعالی برداشت نمودم در دو ادعا خلاصه می شود: 🔻الف: پیامبر و ‌اساسا شریعت و‌ پیشوایان آن صرفا مرشدان معنوی هستند. 🔻ب: گرایش اسلامی دادن به علوم، بی معنا و‌ یک است. ✅اماپیرامون : جناب آقای برجرودی! اگر پیامبر(ص) و‌ شریعت، صرفا جنبه‌ی دارد، پس: ⭕️الف: چرا حضرت برای انتشار آن در کمتر از ده سال به بیش از 80 دست بردند؟ 🔻آخر مرشد معنوی را به حرکت چه نیاز است؟ آن هم از نوع جنگ و درگیری سخت! ⭕️ب: شما خود بهتر می دانید در زمان بعثت پیامبر اسلام(ص)، پیروان دین و یکتا پرستانی بودند که در اعتقادات، تمام را پذیرفته (بخلاف مشرکین) و بسیاری از اعمال شرعی مانند صلاة، صوم، حج و... را انجام می دادند و در کنار مشرکین زندگی می کردند؛ حال به نظر شما اگر پیامبر(ص) با تقویت عقائد و تکمیل و فروعات، صرفا در صدد تعالی معنوی و فردی افراد بودند (مثلا به آنها میگفتند: از فردا به جای دو رکعت، سه رکعت نماز بخوانید)؛ ابوسفیان های مشرک همی بر می آشفتند که ای وای محمد(ص) آمده است و یک رکعت نماز اضافه کرده است؟ پس بُکشید و شکنجه کنید و بساط شعب ابی طالب به پا کنید و چه چه. 🔻آیا این همه هیاهو و حادثه، تنها به خاطر اضافه کردن چند حکم شرعی و ارشاد معنوی بوده است؟! 🔻به راستی تا کنون با خود اندیشیده اید که پیامبر(ص) با خود چه آورد که مشرکین و ‌مستکبرین آن زمان نتوانستند او را تحمل کنند؟ 🔻آنها که ارشاد کردن را سالها در میان پیروان سایر ادیان توحیدی دیده بودند؛ این هم یکی مثل آنها، این همه هیاهو نمی خواست! ⭕️ج: اگر پیامبر اسلام صرفا به دنبال ارشاد معنوی بود، پس آن همه تلاش برای ایجاد حکومت و ولایت و بیعت گرفتن از سایر امپراطوری های وقت؛ و سپس تلاش برای انتقال آن بر بهترین خلق یعنی علی بن ابی طالب(ع) و اولاد او(علیهم السلام) به چه معناست؟ و چراهای بسیاری که دیگر مجال نگارش آن نیست. ✅اما جناب استاد علوی بروجرودی؛ در این رابطه نیز دانسته یا نادانسته دچار مغالطه و خطا شده اید! 🔻چرا که باید بدانید هر علمی (دانش) ای دارد که برگرفته از یک یا چند و جهانبینی خاص است و این مکاتب هستند که حدود و صغور، ابزار و روش ها، اهداف و مهمتر از همه و هر دانش را تعیین می کنند و تاثیرات بس شگرفی بر آن دانش می گذارند. ◽️به عنوان نمونه کلان مکتب فلسفی و جهانبینی (انسان محوری منهای و ) هنگامی که در مساله ی جلوه کند، جز تولید یک‌ مکتب کوچکتر به نام خُردمکتب اقتصادی سرمایه داری و لیبرالی، چیزی برایش متصور نیست؛ بلکه در این فرض تمامی قوانین این دانش چون «قانون عرضه»، «قانون تقاضا»، «قانون قیمت واحد»، «قانون بازده کاهنده» و صدها قانون اینچنینی آن جز در خدمت این مکتب اقتصادی نخواهد بود و به همین منوال است سایر علوم. ‼️ حال اگر با احداث یک مکتب و با ندای ملکوتی «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» به نفی این بپردازد ما باید تاثیر مکتبی آن را بر علوم منکر شویم؟ ▪️آقای علوی بروجرودی؛ اگر کسی شعار اسلامی سازی سر داده است، مرادش از ، نفی قوانین و یافته های عقلایی بشر نیست که شما بگویید آیه و روایتی مبنی بر نفی یا رد یا احداث قانون اقتصادی(یا سایر علوم) نداریم بلکه مراد او احیای تاثیرات مکتبی اسلام بر این علوم است تا به تبع قوانین و یافته های در راستا و خدمت این مکتب قرار بگیرد. امید آن که از زلل آخر الزمان محفوظ باشید. آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir