خانوادهٔ ایرانی زیر تیغِ سازندگان فیلم‌های مخرب نمایش خانگی 🔹یکی از شاخص‌های اغلب فیلم‌ها وسریال‌های شبکهٔ نمایش خانگی در سال‌های گذشته کمبود خانوادهٔ الگو در فیلم‌هاست. در اغلب خانواده‌های سریال‌ها، پدر یا مادر حضور ندارند یا اگر هم خانواده‌ای کامل هست، روابط در آن ازهم‌گسیخته است و ما تصویری از خانوادهٔ منسجم دیده نمی‌شود. 🔹سیما فردوسی، کارشناس خانواده دراین‌باره گفت: هر اثری که در جامعه خلق می‌شود باید برگرفته از آن واقعیت جامعه باشد و دلیل اعتراض مخاطبان به سریال‌های شبکهٔ نمایش خانگی این است که از معیارهای اخلاقی و عرف جامعه عبور کرده است. 🔹در جامعهٔ ما رسانه به هر شکلی صرفاً یک رسانهٔ تفریحی نیست و بُعد آموزشی‌ِ آن پُررنگ‌تر است، اما با این اوصاف حالا برنامه‌ها و سریال‌های شبکهٔ نمایش خانگی از نحوهٔ صحبت‌کردن بازیگران تا نوع ارتباطات و برخوردهای بازیگران با یکدیگر بدآموزی دارد. 🔹تأسف‌بار است که بعداز انتشار اثری مشخص شود که بدون مجوز پخش شده؛ اینجا جای خالیِ متولی پررنگ می‌شود و متأسفانه کسی شبکهٔ نمایش خانگی را گردن نمی‌گیرد. 🔹نبودن یک خانوادهٔ مطلوب در سریال‌ها چهرهٔ خوبی از ایران در سطح بین‌الملل به‌جا نمی‌گذارد؛ چون جوامع دیگر نمی‌دانند که این سریال یا برنامه نمونه‌ای هزار برابر پررنگ‌شده از اتفاقی است که در جامعهٔ ایرانی اتفاق می‌افتد. آن‌ها فکر می‌کنند خانوادهٔ ایرانی همین چیزی است که در فیلم‌ها به‌نمایش گذاشته می‌شود. @Farsna