❓چرا حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) به صورت کتبی نوشته هایی به امام علی (علیه السلام) ندادند تا بعد ازایشان به امامت برسند؟
🌐دوران پیامبر گرامی اسلام دوران عجیبی بود و منافقان بسیار. در پاسخ به سؤال باید بگوییم: اعلان رسمی کم تر از نوشته نیست. آن هم اعلانی که در آن (غدیر) بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر حضور داشته و آن را مکتوب کنند. در صورت مکتوب شدن، از بین بردن آن برای مخالفین کاری نداشت.
همانطور که: در ماجرای
#فدک نیز ابوبکر سند رسمی ای که حضرت زهرا (سلام الله علیها) از پیامبر داشتند را پاره کرد و فدک را غصب کرد. حدود یک قرن منع حدیث بود و تمامی احادیث مکتوب سوزانده شد. در هنگامی که قرآن ها برای تهیه بهترین نسخه جمع آوری شدند، قرآنی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) به امر پیامبر جمع آوری کرده بودند را نپذیرفتند.
💢
کتاب های تاریخی( سنی وشیعه) امامت حضرت علی (علیه السلام) را تأیید کرده اند و
این خود یک سند است. 💢
با این حال پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در زمان شهادت خود، هنگامی که در بستر بیماری بودند فرمودند: «قلم و کاغذ بیاورید تا چیزی بنویسم تا بعد از من اختلاف نکنید.» اما عمر گفت: «او تب دارد و هزیان می گوید.» و مانع آوردن کاغذ شد.
در آخر باید بگوییم که ماجرای غدیر آنقدر واضح بود که نیاز به اثبات آن نیست و در آن زمان مردمان نه به خاطر تردید در این امر، بلکه به خاطر کینه و حسادتی که نسبت به حضرت داشتند و یا ترس از حکومت وقت از زیر آن سر باز زدند.
✅با این حال به جهت اینکه نشان داده شود که ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) از طرف خداوند است، لوحی آسمانی از جانب خداوند برای پیامبر آمد که در آن، ولایت امیرالمؤمنین و یازده امام دیگر پس از ایشان به صراحت بیان شده بود.
«
جابر» این لوح را در زمانی که به دست حضرت زهرا (سلام الله علیها) رسیده بود، مشاهده کرد و از روی آن نسخه برداری کرد که متن آن هم اکنون موجود می باشد. خود لوح نیز در دست حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) می باشد. این حدیث، به نام حدیث لوح مشهور بوده و در کتاب اصول کافی موجود می باشد.
منابع:
کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج۲ص۷۹۴
کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج۱، ص۱۸۳
#غدیر
@darshainabazqoran