پاسخ یکی از اساتید به مطلب نقد لیله الرغائب:
سلام عليكم ورحمة الله.
دراصل روزه در ماه رجب و خصوصا پنجشنبه ها که در تمام ایام سال وارد شده که شکی نیست.
در اصل خواندن نماز هم مورد اتفاق مسلمان است. اذکار بعد از نماز راهم که تماما در ادعیه ما موجود است.
میماند کیفیت نماز و زمان آن.
که در مورد کیفت آن هم، ازاین قبیل نمازهای طولانی الی ماشالله در کتب ادعیه و روائی ما موجود است
اما آیا اینکه اهل سنت اين نماز را میخوانند دلیل موجهی است برای نفی آن؟
واما قانون تسامح در ادله سنن و یا اخبار من بلغ را اگر مرحوم شیخ انصاری درآن اشکال ویا تردید کرد ولی صاحب کفایه (مرحوم آخوند) وبلکه قاطبه ی علماء سلف متأخراً ومتقدماً تأیید و تأکید کرده باشند لزوما باید نظر شیخ انصاری اخذ و پذیرفته شود؟؟
بنده در مقام نقد روایات و اسناد آن نفیاً واثباتاً نیستم اما دو نکته برایم جای سوال دارد،
1_ آیا جایی از این اعمال مخالفت با اعتقادات شیعی ما و روش ائمه و پیامبر و یا مخالف با کتاب الله دارد؟
چون دستور این است که هرآنچه را در آن تردید کردید به کتاب خدا عرضه بدارید اگر مخالف آن بود رد کنید!
2_ نکته دوم اینکه آیا صحيح است با اعتقادات مردم بازی کردن وآنها را دور کردن از این مقولاتی که توان واستعداد آشتی بر قرار کردن با دین و مذهب را دارد؟؟؟ آن هم در این دنیای وانفسای امروزی که جامعه ی ما بشدت از مسائل دینی فاصله گرفته واهتمامي نسبت به آن ندارند!!!
وآیا چنین تردید هایی به تدریج زیر پای بسیاری از ادعیه واعمال وارد شده در کتب ادعیه و روایی را خالی نمیکند؟
فکر کنم مطرح کردن آن به ناگهان بعد از سالهای متمادی وخدشه در سند و غیره کمی بدسلیقه گی باشد البته اگر خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم و الّا باید گفت خودنمایی و اظهار فضلی بیش نیست.
نکته ی آخر اینکه در متن ارسالی که از آقای ی مددی آورده آمده است آثارجعل ازسرتاپای این حدیث واضح است، یعنی واقعا سرتا پای این نماز و روایتش جعل مشاهده میشود؟ صرف اینکه ابن جوزي نقل کرده اثبات مجعول بودن آن را میکند؟!
مضافا اینکه چطور این همه مراجع و علمای طراز اول در طول این سالیان متوجه این جعل و خبط و خطا نشده اند ولی ایشان ناگهان آن را کشف کرده است؟
والله العالم!