👈دیگه اونچه که از حق تجلی کرد از این سه حال به در نیست. 🔸یا انسان از او متجلی است، که فرد شاخص انسان پیغمبر(ص) و اهل بیتند. 🔸 یا کتاب از او متجلی است، نوشته ای می آید، که قرآن کریم کتاب شاخصه. 🔸و یا اینکه در تکوین عالَم متجلی است که نظام هستی از اوست. ولذا وقتی بالا بروند، قرآن تدوینی با قرآن تکوینی با قرآن انفسی، یه حقیقت می شه، جدا نیست. وقتی همه رفتند بالا می شن علم ذاتی حق، که شما می فرمایید خدا علیم است. در آیات قران تلاوت می کنید: اِنَّ الله علیم خبیر. اگر علیم در مقام علم ذاتی حق باشه، در اون مقام علم ذاتی حق، قرآن انفسی به نام انسان و قرآن آفاقی به نام نظام تکوین، و قرآن کتبی به نام همین کتاب موجود در دست ما، این ها در مقام علم حق می شوند علم ذاتی، یک حقیقتند. وقتی اینجا آمده اند تکثر پیدا کرد. یکی قرآن به صورت کتاب در آمد. یکی انسان به صورت این هیکل کذایی. و یکی هم به نام عالم به صورت یک هیکل اینچنینی. 👈حالا اگر این است، آقای عارف هر چه می گیرد یا می چشد، یا از جان خودش می چشد یا از قران تدوینی می چشد، یا از قران تکوینی. نمی تونه از عالم وجود در بره! وجود هم در نشئه ی عوالم یا انسان است یا کتاب است یا تکوین آفاق است. از این حال به در نیست. شما می تونید یه چیزی رو پیدا کنید، به غیر از حق سبحانهُ وتعالی که وجود باشه، اما در مرتبه ی خلق نه انسان باشد، نه عالَم باشد، نه کتاب و نوشته، میشه یک چنین چیزی آخه؟ یا باید انسان باشه یا باید به صورت نوشته و کتاب در بیاید، یا باید بالاخره در تحت عنوان یکی از موجودات نظام هستی باشه. 🔸عارف هر چه را که می چشد، یا در متن جان خودش می بیند. 🔸 یا در نظام تکوین مشاهده می کند. که سفر از انفس به آفاق است. که در رساله ی صد کلمه ی آقا آمد. 🔸یا اینکه واقعا در خود این قران تدوینی می گیرد. ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0