♦️حضور زن در اجتماع (۲)
🔻راستى اگر كسى بيماردل نباشد تصديق مىكند كه راه اسلام راه معتدل و متعادلى است.
🔻اسلام در عين اينكه نهايت مراقبت را براى پاكى روابط جنسى به عمل آورده است
هيچ گونه مانعى براى بروز استعدادهاى انسانى زن به وجود نياورده است
🔻بلكه كارى كرده است كه اگر اين برنامه دور از هر افراط و تفريطى اجرا شود،
هم روحيه ها سالم مىماند
و هم روابط خانواده ها صميمى تر و جدى تر مىگردد
و هم محيط اجتماع براى فعاليت صحيح مرد و زن آمادهتر مىشود.
🔻آنچه به نام مصلحت انديشى عنوان مى شود كه مىگويند مصلحت نيست گفته شود هرچند حقيقت باشد، عقيده من برخلاف اين مصلحت انديشى است.
من مصلحت را در گفتن حقيقت مى دانم.
آنچه مصلحت ايجاب مى كند جز اين نيست كه :
بايد اين خيال را از سر زنان امروز خارج كنيم كه مىگويند «حجاب در عصر حاضر غيرعملى است؛»
- و -
ثابت كنيم كه :
🔸- اولا - حجاب اسلامى ، كاملًا منطقى و عملى است.
🔹ثانياً كوشش كنيم كه در فعاليتهاى فرهنگى،
اجتماعى،
بهداشتى،
واحدهاى اختصاصى براى زنان به وجود آوريم
و با فعاليتهاى مختلط و واحدهاى مختلط
كه تقليد احمقانه اى از اروپاييان است مبارزه كنيم.
🔻تنها در اين صورت است كه زنان شخصيت واقعى خود را بازخواهند يافت
و به نام آزادى و مساوات،
ابزار و بازيچه
و احياناً وسيله اطفاء شهوت مردان قرار نخواهند گرفت.
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى، ج19، ص: 564 و ص 546-547- با تلخیص و ویرایش جزئی -
شهید مطهری
—————————
🇮🇷
مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷
سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷
سنگر سردار دلها🇮🇷