✅ شبهه: امیر کبیر می‌فرماید: جایی که تعداد پلیسش زیاده یعنی امنیتش کمه. جایی که مردم مدام بیمار می شوند یعنی پزشکانش برای پول کار می‌کنند. جایی که رسانه‌ها تحت اختیار دولتند یعنی مسئولین دروغگو هستند. جایی که مردم بی‌دین شدند یعنی مبلغان دینیً فاسدند. جایی که به مرده‌ها متوسل می شوند یعنی از دست زنده ها كاري ساخته نيست. جایی که چاپلوسی زیاده یعنی احمق‌ ها مسئولند. جایی که پینه پیشانی نوعی ارزشه یعنی پینه دست بی‌ارزشه. جایی که مردم فقیرند یعنی مسئولین دزد زیاده !!! ✅ پاسخ: 🔴 کپی برداری و انتشار مطالب دروغ و خلاف واقع در فضای مجازی معضل بزرگی است که امروز در ایران و کشورهای خاورمیانه موجبات سو تفاهمات فراوانی را فراهم نموده است. 🔴 جالب است که اگر شما یک مطلب دروغ را با ادبیاتی زیبا جعل کنید و آن را به بزرگان نسبت دهید بعد از یک هفته شاهد خواهید بود که مطلب شما بیش از دو میلیون بار بازنشر شده است. تمام کسانی که این مطالب را بازنشر میکنند معمولا فاقد سواد رسانه ای هستند لذا هر چی به خورد آنها بدهی از سر سادگی باور و منتشر میکنند. 🔴 کسی که این جملات را به امیر کبیر رضوان الله تعالی علیه نسبت داده متوجه نبوده که در عصر امیر کبیر ( زمان قاجار )، استخدام واژگانی مانند " رسانه " مرسوم نبوده تا مورد استفاده ایشان قرار بگیرد. دلالت واژه " رسانه" بر روزنامه و نشریات و فضای مجازی قدمتی ۲۰ ساله دارد، حال چگونه جناب امیر کبیر آن را استعمال کرده از عجایب است. 🔴 این جملات که به امیر کبیر منسوب شده است در هیچ منبع تاریخی به نقل از ایشان ذکر نشده است. 🔴 تخریب هدفمند ارزش ها و دوگانه سازی و تقابل میان مفاهیم ارزشی هدف اصلی این شبهات است؛ تقابل میان پینه دست کارگر با پینه پیشانی مومنین از جمله آنهاست. با اندکی تامل در متن شبهه میتوان کشف کرد که این شبهه در اتاق فکر شایعه سازی ضد انقلاب و سلطنت طلبان تولید شده است. 🔴 بسیاری از مردم تصور میکنند جناب امیر کبیر شخصیتی کت و شلواری و کراواتی و ضد دین بوده است در حالی که آن مرحوم یک عنصر به شدت مذهبی و مقید به آموزه های اسلامی است. به حسب ظاهر از روحانیون خوش فکر و حافظان قرآن بوده اند. تعقیبات نمازش ترک نمیشد و سجده های طولانی داشتند، به اهلبیت علیهم السلام بخصوص حضرت سید الشهداء علیه السلام عشق می ورزید. در حین شهادتش در حمام فین کاشان با یاد امام حسین علیه السلام دار فانی را وداع گفتند و طبق وصیتش در کربلای معلی به خاک سپرده شد. حال چگونه قابل تصور است که شخصیتی این چنینی با شعائر دینی و تسبیح و استخاره و سجده و سایر مفاهیم دینی در ستیز باشد؟ 🔴 وانگهی برخی جملات مندرج در شبهه را به میرزا ملکم خان ارمنی تبار ملقب به ناظم الدوله سیاست مدار فاسد دوره قاجار نسبت داده اند، کسی که در مزدور بودنش برای سرویس جاسوسی انگلستان شکی نیست. لیکن باز هم انتساب شبهه فوق به این عنصر فاسد ارمنی در هاله ای از ابهام قرار دارد. 🔴 نکته آخر اینکه ادبیات بکار گرفته شده در متن شبهه ادبیات امروزی است نه ادبیات عصر قاجار. واژگانی مانند: پلیس، امنیت، پزشک، رسانه، مسولین، مسولین دزد به شدت با ادبیات دوران قاجار بیگانه است ‌. ✍ محمد باقر پزنده 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110