هدایت شده از ثامن مازندران
کاترین شکدم و ملانصرالدین (قسمت نخست) ✍ سید علیرضا آل داود ⭕️سالها قبل داستانی میان مردم مشهور بود که روزی ملانصرالدین در شهر فریاد میزد آخر فلان کوچه آش میدهند. فردی به ملا گفت: من که میدانم دروغ می‌گویی پس چرا خودت در دستت قابلمه داری؟! 🧐ملا پاسخ داد: یهو هم دادند!😅 ⭕️داستان کاترین پرز شکدم صهیونیست هم از همین جنس است که از آزادی های رسانه ای و ول بودن فضای مجازی کشور نهایت سو استفاده را برای کاسبی خودش میکند و با توهمات ذهنی اش به دنبال ساخت روایت های جعلی ضد نظام اسلامی و مسئولین کشور بخصوص پاسداران عزیز مدافع وطن و حرم است. ⭕️اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، اینست که کاترین و شبکه جاسوسی رژیم صهیونسیتی بر روی فقر سواد رسانه ای در کف جامعه ما بسیار حساب کرده اند. ⭕️اعترافات کاترین و انتشار قطره چکانی دروغ های بزرگ وی نشان میدهد حالا حالا ها جامعه درگیر تخیلات او خواهد بود و این مخاطب است که باید با فراگیری تکنیک های اقناع مخاطب به صورت هوشمندانه پیام های رسانه ای را در ذهنش رمزگشایی کند و در دام این روایت های جعلی نمی افتاد. ⭕️در این متن به تکنیک‌های استفاده شده توسط کاترین شکدم در چند قسمت می‌پردازم: ۱. دروغ بزرگ ⭕️گوبلز که مبدع این تکنیک است در تعریف ش می گوید: دروغ هرچقدر بزرگتر باشد تعداد بیشتری از مردم آنرا باور میکنند. در اعترافات شکدوم به ارتباط با ۱۰۰ مسئول در داخل کشور اشاره شده که آماری بسیار عجیب است. در صفحه ویکی پدیای این جاسوس صهیونیست آمده که وی از سال ۲۰۱۳ ارتباطش با نهاد های جاسوسی رژیم صهیونسیتی افشا شده و البته ارتباط یک پرستو با ۱۰۰ نفر برای سریال جاسوسی اطلاعاتی ۲۴ هم قفل است! و اساسا در حوزه موضوعات اطلاعاتی و جاسوسی این ریسک ارتباط با افراد متعدد بسیار بسیار غیر منطقی و غیر قابل باور به دلیل لو رفتن جاسوس و شبکه جاسوسی است. ۲.خبر جعلی ⭕️تکنیک دوم استفاده شده توسط کاترین شکدوم استفاده از تکنیک های ساخت خبر جعلی است. نداشتن منبع مستند و ادعاهای واهی، دادن اطلاعات قطره چکانی متناقض، ساختن داستان های تخیلی ذهنی در خصوص نوع و زمان و مکان روابط، نحوه نفوذ و ساخت روایت های یکطرفه و اغراق آمیز از نشانه های جعلی بودن این خبرها و ادعاهاست. ۳.استقرا ⭕️تکنیک سوم که سرویس اطلاعاتی پشتیبان کاترین شکدوم در حال اجرا کردنش در داخل است استفاده از تکنیک استقرا است که با ارائه اطلاعات جزیی به دنبال کاشت نتیجه ای کلی در ذهن مخاطب است که اگر به دقت به محتوای منتشر شده توجه کنیم می بینیم اتفاقا با این جزییات منتشر شده میشود به نتیجه رسید که عمده این داده ها ساختگی هستند. ۴.استفاده از اکانت های نا امن و جعلی ⭕️یکی از مهمترین سوالات حوزه سواد رسانه ای اینست که چه کسی(منبعی) پیام را ساخته است؟ که در موضوع کاترین شکدم می بینیم نخستین اکانتی که مصاحبه او را با رسانه اسراییلی به فارسی منتشر میکند اکانتی نا امن و فیک است که با بررسی آن مشخص شد این اکانت بیش از ۴ بار نامش را تغییر داده است و طبیعی است در چنین شرایطی مخاطب مسلح به سواد رسانه ای و تفکر انتقادی چنین پیام و خبری را فاقد اعتبار می داند. ادامه دارد