قسمت۲
آنکه از جمع مسلمانان به یک سو شود، بهره شیطان است، چنانکه گوسفند چون از گلّه دور ماند نصیب گرگ بیابان است. آگاه باشید، هر که مردم را بدین شعار بخواند او را بکشید، هرچند زیر عمامه من باشد.»(نهجالبلاغه، خ 127.) «فَإِنَّ یَدَ اللَّهِ [عَلَى] مَعَ الْجَمَاعَةِ وَ إِیَّاکُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّیْطَانِ کَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ أَلَا مَنْ دَعَا إِلَى هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ کَانَ تَحْتَ عِمَامَتِی»)
سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" انگلیس پس از فرقه سازی بر بستر اختلافات عقیدتی، با تضعیف تشیع در برابر سایر مذاهب اسلامی ادامه پیدا کرد. اما این تضعیف مستقیم شیعیان نبود؛ بلکه با میزبانی از شیعیانی بود که با جهل خود (یا همراهی با MI6)، تشیع و شیعیان را هدف گرفتند. تربیت مرجعیت در لندن، تبلیغ آزادانه شیعیان افراطی مورد نظر از انگلیس (و آمریکا) و راهاندازی شبکههای متنوع در انگلیس و آمریکا از جمله این اقدامات است
یکی از ردپاهای اولیه نفوذ انگلیس در تشیع به زمانی بازمیگردد که میرزای شیرازی به مقابله قراردادهای استعماری انگلستان پرداخت و علمای شیعه پس از آن در هر فرصتی بر ضد این قدرت استعمارگر فتوای جهاد و مقاومت میدادند. دولت انگلیس و سرویس اطلاعاتی این کشور میزبان برخی از مراجع شیعه شد و با بهرهگیری از محبوبیت آنها در اروپا، بستر پرورش طلبههای جوان با گرایشهای ضد نظام اسلامی و در مغایرت با روش غالب مراجع عظام شیعه در قم و نجف، فراهم کردند.
این پرورش "روحانی لندنی" ادامه پیدا کرد تا امروز به مرحله معرفی "مرجعیت انگلیسی" رسید و مراجعی از خاندانهای شناختهشده، متأسفانه در مسیر طراحی شده MI6، تا مرحله زیر سؤال بردن اصل و اساس نظام اسلامی، مراجع گرانقدر شیعه و ولایتفقیه و ... پیش رفتهاند. اسلام و تشیع مورد نظر این افراد، نه کاری به سلطهگری آمریکا دارد و نه مشکلی با اشغالگری رژیم اسرائیل. نه دفاع از کودکان مظلوم غزه را وظیفه خود میداند و نه نسبت به داعش حساسیتی نشان میدهند.
وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه دشمنان هیچگاه از تفرقهافکنی دست برنمیدارند، گفت: چند سال قبل عدهای متوجه میشوند در یکی از شهرهایی که هم اهل سنت و هم شیعیان هستند، شخصی بلندگو را از سمت مسجد شیعیان به سمت مسجد اهل سنت گذاشته و هر روز هم روضه حضرت زهرا را میخواند. روضهای هم میخواند که خلفاء را مورد تعرض قرار میداد. این سؤال بالاخره برای کسی پیش آمد و رفت پیش روضهخوان. روضهخوان گفت شخصی در بازار هست که نذر این روضه را دارد و به من پول میدهد که هر روز بخوانم. او به سراغ آن شخص بازاری رفت و پرسید این نذر چیست؟ او هم اعلام بیاطلاعی کرد و بعد از چند واسطه به سفارت انگلیس رسید(سایت رجانیوز، 93/12/4.)
ب) ایجاد تردید و شبهه
ایجاد تردید برای انسان از جمله شیوههای نفوذ دشمنان است که از این طریق زمینه پذیرش انحرافات برای انسان میشود. تردید عمدتاً با وسوسه شروع میشود. وسوسه میتواند افراد را نسبت به باورهای خود سست نموده و راه را برای تردید و حیران شدن فراهم نماید و کسی که به این درجه از باور برسد، نمیتواند تصمیم درستی بگیرد.
دشمنان با ایجاد شبهه، باطلی را حق معرفی میکنند و زمینه انحراف دیگران را فراهم میکنند. امام علی (ع) درباره شبهه و باطل میفرماید: «شبهه را از این رو شبهه نام نهادند که شباهت به حق دارد اما برای دوستان خدا، نوری که آنان را در تاریکیهای شبهه راهنمایی کند، یقین آنها است و راهنمای آنها، مسیر هدایت است، ولی دشمنان خدا، گمراهیشان آنان را به شبهات دعوت میکند.»(نهج البلاغه، ج 38)
در چنین شرایطی که حق و باطل درهم میآمیزند و شبههها ایجاد میشود، افراد بیبصیرت به خاطر فهم اشتباه به عنوان ابزاری در دست دشمنان قرار میگیرند و ناخواسته و با نیت حق مداری به عنوان عاملان عدهای که تعمداً حق و باطل را درهم آمیختهاند، عمل میکنند.
در شرایط فتنه غبار شبهات جامعه را فرامیگیرد و حضرت علی(ع) نقطه عزیمت فتنهها را آنجایی میداند که هواهای نفسانی مورد متابعت قرار میگیرد و پشتبند آن تئوری سازی و بدعت صورت میگیرد. «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا»( کافی، ج 1، ص 54)
شبهاتی که امروزه در فضاهای مجازی درباره حجاب، ولایتفقیه، حقوق زنان و نظام اسلامی نشر پیدا میکند حرکتی برنامهریزیشده از سوی دشمنان است که باید جوانان با سلاح علم به دفاع از کیان اسلامی برخیزند.
ج) جنگ رسانهای و تبلیغاتی
از دیگر راههای نفوذ
توجیه، شایعه، تضعیف باورهای دینی،
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi