تفاوت‌های طب الهی و الحادی در یک نگاه بسیط را یکی بیشتر نمی‌داند ارکان را چهار بسیط می‌داند شفا از خدا می‌داند شفا را‌ بطور مستقل از دارو می‌جوید عالم به خواست خدای حکیم، با حکمت هست نظام عالم را بی شعور، با صدفه می‌داند قائل به نظام احسن هستی قائل به نظام حادثه، اتفاق، شانس (در حال تکامل و بر اساس تنازع داروینی) انبیاء و امامان را طبیب‌الاطبا می‌داند نقشی برای ایشان در طب قائل نیست تاریخ طب را از حضرت آدم می‌داند تاریخ مجعول و غیر عقلانی دارد یک مکتب کامل است یک روش‌ ناقص است دینی است سکولار است رئالیستی پراگماتیستی هماهنگ با شریعت نا هماهنگ با شریعت بر پایه عناصر اربعه سازنده جهان چنین باوری ندارد بنابر اصل کلی نگری استوار بر اصل جزئی نگری اصل تنظیم اخلاط اربعه، طبایع و مزاج‌ها بدون توجه به طبیعت اصلی انسان اصل تدابیر اصلاحی (پاکسازی‌ها) قبل از درمان بی توجه به این تدابیر اصل تخلیه محوری (حجامت، قی، فصد) اصل اشباع داروها و اشیاء خارجی درمان بالماده و بالکیفیه و بالخاصیه درمان بالماده اصل قبول تأثیر ارواح بر بدن عدم قبول چنین تأثیری اصل تأثیر جن و ملک در بیماری و درمان عدم قبول مبطل سحر و جادو بی تأثیر در این مشکلات دارو ساز در خدمت طبيب پزشک تحت حاکميت شرکت‌های دارو ساز روش روحی و جسمی روش جسمی فقط منجر به تربیت نفوس نامربوط به تربیت انسانی کمترین خطای پزشکی بسیاری در خطای پزشکی بر پایه اخلاق بدون دخالت اخلاق بدون کتمان علم کتمان علم برای جلب توجه و ارعاب نگرشی براساس طبیعت یکپارچه نگاه مکانیکی به انسان پیچ و مهره، برش، جدا جدا بهداشت محور و پیش‌گیری محور درمان محور علت را درمان می‌کند معلول (علامت) مورد هدف می‌گیرد اصل درمان درد اصل تسکین علامت درد اصل سلامت جامعه اصل سود اقتصادی اصل تصحیح تغذیه اصل تجویز دارو گیاهان داروئی با کمترین تغییر داروهای شیمیایی بسیار دستکاری‌شده غالباً گیاهان دارویی و مواد معدنی حیوانی غالباً داروهای گیاهی و مواد معدنی حیوانی طب‌الفقرا و کم هزینه طب‌السلاطین و پر هزینه اصل قابل دسترس و عمومی بودن اصل پر پرستیژ و دور از دسترس بودن موجب طول عمر موجب کاهش طول عمر مداوا برای پول مکروه مداوا برای پول لازم با سابقه طول تاریخ بشری سابقه مجعول تأثیر جغرافیا در بهداشت تغذیه و درمان جغرافیا کم اثر تغذیه هر قومی در جغرافیای خود بازرگانی مخل و تجارت تغذیه مداوای هر قومی در جغرافیای خود بازرگانی و تجارت دارو و درمان اصل تأثیر زمان در درمان عدم قبول این تأثیر (روز، شب، ساعات) اصل تأثیر کائنات در درمان مانند نجوم و جغرافیا و… عدم قبول این تأثیر اصل تشخیص طبیبی آزمایشگاه محوری و ابزار پاسخگو به امنیت مصرف دارو عدم پاسخگویی به عوارض قطعی دوا را از غذا می‌خواهد دوا را غذا می‌نماید از انبیاء و اولیا و توقیفیست و اصلاح‌گر «بما کسبت ایدی‌الناس» و عامل فساد مصداق سنت است مصداق بدعت است شفای از دعا را مستقلاً می‌جوید دعا را خرافه می‌داند تحمل درد تا حد امکان را مفید هر دردی را شر می‌دانند هر دردی را دارای درمان می‌داند بسیاری از دردها را لاعلاج می‌داند بر اصول ثابت بنا شده است آزمون و خطا را اصل می‌داند از حلال و پاک شفا می‌جوید بر درمان از حرام و نجس پایه‌گذاری شده استقلالی است تقلیدی و استعماری است مریض را محبوب خدا می‌داند و وسیله خدمت مریض را نفرین شده کائنات می‌داند و طعمه اکثر بیماری‌ها را از ضعف قدرت دفاعی بدن می‌داند عامل اصلی مهاجم‌ها و عفونت‌هاست جراحی در ضرورت است ضرورت در جراحی است درمان با دلک، رنگ، سن، رائحه، صوت، نکاح، روح، دعا، فصد، حجامت، تنقیه، سعوط، میوه، دوا، غذا، هوا، ورزش محروم از بیشتر این روش‌ها موجب ايجاد معماری اسلامی ایجاد معماری لجام گسیخته‌ی غير انسانی موجب پدید آمدن حمام اسلامی بدون درک از حمام اسلامی در ، ، ، @sunshinegeneration