بسم الله الرحمن الرحيم پرونده ویژه زیارت اربعین، تداوم مبارزه با لیبرالیسم١ از آن جايی که دشمنان اسلام هميشه تلاش داشته و دارند که اربعين را به عنوان يک فکر و فرهنگ، محو کنند، تأکيد ائمه اطهار (علیهم السلام) آن است که اربعين زنده بماند، چون اربعين يعنی ادامه امام حسين(علیه السلام) و شيعه در اين راستا وظيفه دارد بيشترين نگاه را جهت بقای اسلام، به اربعين بيندازد تا نسبت به مهم ترين عامل بقای اسلام غافل نباشد. حرکت حضرت سيدالشهداء(علیه السلام) يک تذکر بود به همه تاريخ که چگونه از ظلمات زمانه می‌توان خود را رها کرد. در سال‌های اخير مردم در حماسه اربعينی خود ذيل تذکر حضرت سيدالشهداء(علیه السلام)، به روحی منوّرند که آن ها را از ظلمات فرهنگ اُمویِ جهان استکبار رهايی می‌بخشد و اين است معنای حماسه ميليونی پياده روی اربعين حسينی. حماسه اربعين چيزی نيست که از ما شروع شده باشد، همه امامان ما در بزرگداشت اربعين اصرار می‌ورزيدند تا معلوم شود حرکتی که حضرت سيدالشهداء(علیه السلام) شروع فرمودند يک حرکت بی‌ثمر نيست. در اين رابطه حضرت امام عسکري(علیه السلام) مي فرمايند: «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ؛ صَلَاةُ الْإِحْدَی وَ الْخَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ وَ التَّخَتُّمُ فِي الْيَمِينِ وَ تَعْفِيرُ الْجَبِينِ وَ الْجَهْرُ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ». علامت های مؤمن پنج چيز است: «پنجاه و يک رکعت نماز» و «زيارت اربعين» و «انگشتر در دست راست کردن» و «پيشاني بر خاک نهادن» و « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» را بلندگفتن». جابربن عبداللّه انصاری یکی از صاحبان اسرار آل محمد(علیهم صلوات الله) است، او به خوبی می‌داند که چگونه با زيارت امام حسين(علیه السلام ) در اربعين، نشان دهد آن حرکت، حرکتی نبود که در خود بی‌ثمر شود. جابر با اين که در آن زمان نابينا است و با اين که مسافرت در آن شرايط و با آن وضع از مدينه تا کربلا سخت طاقت فرسا است، متوجه است زيارت امام حسين(علیه السلام) در اولين اربعين بعد از شهادت آن حضرت، يک زيارت معمولی نيست که تنها همراه باشد با ثواب های فردی؛ بلکه يک حضور و رسالت تاريخی است، رسالت در تاريخی که امام حسين(علیه السلام) شروع کردند و آن حضوری است در راستای تقابل با حاکميت استکباری طاغوت. 🏴 @tabibdavvar