تبیین
💠حسین علیه السلام کربلا را به نمایش گذاشتند تا روح انسان به لجنزارها عادت نکند و پستی ها را توجیه نن
صفحه ۱_۵ بخش دوم ⬅️باز در روايت ديگر داريم؛ حضرت ابى‌عبداللَّه(ع) فرمودند: ❗️اسماعيلى كه حق تعالى در كتاب عزيزش در باره او فرموده: «وَاذْكُرْ فِي‌الْكِتابِ إِسْماعِيلَ إِنَّهُ كانَ صادِقَ‌ الْوَعْدِ وَ كانَ رَسُولا ً» ، اسماعيل بن ابراهيم«عليهما‌السّلام» نبوده، ☑️ بلكه مقصود از وى پيامبرى از پيامبران عظام بوده كه حق تعالى وى را به طرف قومش مبعوث داشت،قومش او را گرفته و پوست سر و صورتش را كندند. ◀️پس فرشته‏ اى از جانب حق تبارك و تعالى نزدش آمد، عرضه داشت: خداوند متعال من را به سوى تو فرستاده و امر كرده كه به تو عرض كنم هر چه میخواهى از او بخواه. ◀️ او فرمود: من خواستارم كه آنچه به حضرت حسين(ع) از بلا و محنت مى‏رسد پيرو آن حضرت بوده و به من نيز آن‌ها متوجه گردد. 🔰روايت فوق نشان مي‌دهد که پيامبران پيشين در مصائب، رهبر خود را امام حسين(ع) مي‌شناسند 🔰و مايلند در آن مسير و در آن وظيفه قرار گيرند که عامل رفع حجاب از دين و ديانت باشند. صفحه ۱_۵ بخش سوم 2⃣- وقتي متوجه شديم که ⚜کربلا و حسين(ع) حقيقتي است که در طول تاريخ در حال فعاليت است ⚜ و هرگز پايان نمي‌يابد ⚜و در واقع حسين(ع) يک مژده است به پيامبر(ص) که او مانع به حجاب‌رفتن حقيقت اسلام مي‌شود؛ ✅ بايد به نور حسين(ع) و به کمک فرهنگ کربلا تاريخ امروز خود را ارزيابي کنيم ✅ و حجاب‌هاي تحميل‌شده بر اسلام را بشناسيم ✅ و به نور حسين(ع) آن‌ها را از چهرة مقدس اسلام بزدائيم. ✴️در هر سال روح و نور کربلا تجلي مي‌کند ⬅️تا بتوان زندگي را بازخواني کرد ⬅️ و با کمک افقي که امام حسين(ع) مي‌نماياند به معرفتي که بايد دست يابيم، نايل شويم. ⚠️و البته اين نوع برخورد با حسين(ع) و کربلا به شرطي است که 🔻 آن را ماوراء واقعيتِ محسوس بنگريم، 🔻 همچنان‌که ما قرآن را ماوراء شأن نزول آيات و سوره‌ها مي‌نگريم 🔻وگرنه از حقيقت قرآن محروم مي‌شويم 🔻و نور قرآن که يک نور هميشگي است با محدودشدن به شأن نزول، براي ما در حجاب مي‌رود. @tabyinchannel