🔷و اما آنچه در مورد درمان درست بيمارى از امامان (عليهم السلام ) رسيده ، مضمون آيات و سوره هاى قرآن و يا دعاهايى است كه به حكم سندهاى قوى و طرق صحيحى كه به واسطه آنها به ما رسيده اند ، پذيرفته خواهند شد.(جالب این که ایشان دعا درمانی را پس از اتقان سندی بلا شرط می داند و بالکل می پذیرد حال سئوال اینست آن ها که به این دقت های شیخ در احادیث را نام رد دارو درمانی حدیثی می گذارند چرا به استناد همین سخنان دعا درمانی را ترویج نمی کنند؟!کجاست کلینک های دعا درمانی حوزه های علمیه؟منتظر هستیم از غرب که قبله فرهنگی ما شده است در دانشگاه ها شعبه افتتاح کنند تا شما هم با اخذ مجوز از ایشان مروج آن باشید؟بله کلینک های دعا درمانی در اروپا و آمریکا به شدت رونق گرفته است عجیبتر اینکه از ادعیه شیعه و قرآن هم بهره می برند! )
⭕️چند نکته پایانی:
🔷سزاوار نیست روش برخورد اصولی شیخ الفقها رحمة الله علیه را نفی احادیث طبی قلمداد کنیم.
🔷سزاوار نیست سئولات بیش از هزار ساله یک فقیه را هنوز پاسخ نداده باشیم و فقط با طرح سئوال از پاسخ آن شانه خالی کنیم.
🔷سزاوار نیست متنی را که شیخ مفید و علامه مجلسی رحمة الله علیهما نقل کرده و پس از آن از احادیث طبی دفاع نموده اند را تلقی به نفی کنیم.
🔷سزاوار نیست شیخ که از اعاظم اجتهاد و رجال است را متهم به اخباریگری کنیم.
🔷سزاوار نیست جایگاه علما دین با اطلاعات فراوان و فضل بسیار همچون شیخ صدوق رحمة الله علیه در طب اسلامی ، مزاج ، دارو و درمان به جانشینی علما بی اطلاع از این علم تبدیل شود.
🔷سزاوار نیست به ندانستن تحلیل بیش از یازده هزار حدیث طبی که قریب سه هزار حدیث آن بدون تکرار است افتخار کنیم.
🔷سزاوار نیست بدون تسلط بر این احادیث نقد طب اسلامی کرده و یا اسلام شناسی خود را کامل بدانیم.
🔷سزاور است حال که قاطبه علما و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور بویژه قم مقدسه ، قیام به احیای این علم شریف نموده اند ما نیز به تحقیق و تدقیق پرداخته موانع تحقق این امر را برداریم.
✍🏻م.م.ق
منبع:اعتقادات صدوق ص115 بحار ج62 ص
🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی»
https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316