حالا سوال مهم اینه:
« اگر تلاوت قرآن یک کار هنریه و هدفش تاثیر بر مستمعه، آیا قابل مقایسه شدن هست ؟»
یعنی ممکن نیست کسی در غیر چارچوب مسابقاتی تلاوت کنه ولی تاثیرگذار باشه؟؟؟
جالبه که بدونید اگر خیلی از اساتید مصری همین الان در مسابقات قرآن شرکت کنند اصلا رتبه نمیارن😂
نخندید ، جدی میگم😳
مثلاً
مصطفی اسماعیل از صوت نمره نمیاره ( چون صداش خط و خش داره😅)
عبدالباسط و غلوش و منشاوی نمره لحنشون کم میشه ( چون جوابالجواب نمیخونن یا کمتر میخونن و مقام ها رو کامل نمیارن😁)
استاد حصان نمره وقف و ابتداش کم میشه ( چون نفسش کمه 😄 و اونجایی که داور دوست داره وقف نمیکنه)
استاد صیاد شاااااید نمره تجویدش کم بشه ( چون دهنش کمی درشته و شاااااید بعضی حروف رو نتونه اونطور که آقای داور دوست دارن تلفظ کنه🙊)
با وجود همه اینها میبینیم که هر کدوم از اساتید بالا شاهکارهایی به جا گذاشتن که شاید تا سالها مثل اون نه در مصر و نه ایران و نه هیچ جای دیگه تولید بشه.
نمونهاش تلاوت های عبدالباسط که به شدت آدم رو تحت
تاثیر قرار میده...
سرتون رو درد نیارم
با وجود اینها
حالا بر گردیم به سوال اصلی « آیا مسابقات ، با این سبکی که الان هست،
سبب رشد تلاوت های تاثیرگذار میشه؟»
قضاوت با شما😊
#قرآن
#مسابقات_قرآن
#مسابقات_سراسری_قرآن
#تلاوت
در تلاوت ۲۰ عضو شوید 👇
https://eitaa.com/joinchat/4232577048C6feba5e027