🔸️یامین پور در جمع نخبگان جوان اهل تسنن کردستان: طرحی که در سوریه اجرا شد برای ایران تدارک دیده شده بود و رشد اجتماعی فریقین در ایران مانع تحقق آن در ایران شد. (دبیر اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی عصر روز شنبه ۲۳ مرداد در کتابخانه امام خامنه‌ای شهر سنندج با جمعی از نخبگان و طلاب جوان اهل تسنن دیدار و گفتگو کرد) یامین پور با بیان اینکه ما در منطقه‌ای بحرانی، نمی‌شنویم حتی یک شیعه و سنی یا فارس و کُرد یا بلوچ و عرب و ... به‌خاطر تعصبات قومی و مذهبی با هم گلاویز شده باشند، این تعایش را معجزه انقلاب اسلامی دانست. وی افزود: طرحی که سوریه را به سرزمینی سوخته تبدیل کرد اصالتا برای ایران طراحی شده بود؛ ولی جریان‌های انحرافی و التقاطی مذهبی که به تکفیر و خشونت علیه سایر مذاهب منتهی می شد اتفاقا توسط خود بزرگان و جامعه‌ی متدین همان مذهب کنترل و حذف شد، نظیر آنچه اهل تسنن غیور بلوچستان با گروهک جندالله کردند. دبیر اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی نظام اسلامی درباره نقش رهبری در گفتمان تقریب گفت: شخص رهبر انقلاب برای استاندارد کردن روابط مذاهب، از حیثیت و اعتبار خود هزینه زیادی کرده اند. شما تصور نکنید فتوای رهبری در اعلام حرمت توهین به مقدسات اهل تسنن اتفاق ساده ایست. جریان‌های تندرو و متعصب که بعضا با کشورهای دیگر مرتبط ‌اند این رفتار را برنمی‌تابند‌. رویه و مبنای امام و رهبری این بوده که نه تنها توهین یا تحریک را حرام دانسته‌اند که حتی اگر کسی یک کلمه بگوید که به وحدت لطمه بزند معصیت کرده است. وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مسجد اهل تسنن گفت: اینکه برخی مدام تکرار می‌کنند که چرا در تهران برای اهل تسنن مسجدی وجود ندارد توجه ندارند که مسجد شیعی یا سنّی نمی‌شود؛ همه مساجد برای همه مسلمین اند. اگر مساجد رسما شیعی یا سنی اعلام شوند گویی ما رسماً به افتراق مذاهب اذعان کرده‌ایم. آیا در سنندج شیعیان حق ورود به مساجد شما را ندارند؟! طبیعی است که در هر منطقه ای اهل هر مذهبی در اکثریت بود اذان همان مذهب از مناره‌ها پخش شود و امام همان مذهب اقامه کند. یامین پور افزود: حضرت آیت الله اراکی دبیر کل محترم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با درک شرایط روز به سمت فعال کردن اقشاری حرکت کردند که در دوران ما می‌توانند بازیگران صحنه دیپلماسی عمومی باشند. جوانان مهمترین کسانی هستند که می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند. نگاه حداکثری این است که همانطور که ایران کانون فکری و فرهنگی شیعیان جهان است، همچنین ایران کانون فکری و فرهنگی اهل تسنن جهان باشد؛ مگر کدام خوانش از فقه مذهب شافعی و حنفی در جهان مترقی تر از خوانش و روایتی است که در ایران است؟ چرا عربستان یا پاکستان به عنوان کانون اهل فکری و تربیتی اهل تسنن شناخته شود در حالیکه تکفیر ثمره آن شده است. اینکه با پیگیری دفتر رهبر انقلاب یکی از غنی‌ترین کتابخانه های مذهب شافعی در سنندج راه‌اندازی می شود به همین دلیل است. شوافع ایران می‌توانند مصدر فکر و فرهنگ چهارصد میلیون شافعی جهان باشند و در این حال اهداف تقریبی نظام هم محقق شده است. http://www.taghribnews.com/fa/doc/news/351379/یامین-پور-رشد-اجتماعی-فریقین-ایران-مانع-سوریه-شدن-رهبر-انقلاب-تقریب-مذاهب-آبرو-اعتبار-خود-هزینه-کردند