وب خدا این قدر ظرفیت دارند ؛ که اگر هم عیبی را می‌دانند ؛ این به عنوان این است که درمان بکنند . 🩺🩺🩺🩺🩺 ✏️اگر یک بیماری ، بیماریی داشته باشد ؛ ممکن است این بیماری را از دیگران بپوشاند . اما از پزشک که قرار نیست بپوشاند . قرار است پیش پزشک بگوید تا حل شود و درمان شود. ما یک اظهار دردی پیش طبیب بکنیم تا مداوایمان بکند . اهل بیت علیهم السلام آن طبیبانی هستند که به مصداق اسم طبیب خدا آن‌ها هم طبیبند . اگر ناظر‌ند ؛ اگر عیب ما را می‌بینند ؛ برای دستگیری و رفع این عیب و درمان است. یعنی اگر اهل بیت نظارت دارند و اگر اعمال ما را می‌بینند و از گناهان ما مطلع هستند ؛ این از دلسوزی است و جلوه‌ای از ستاریت خدا در اینان است. 🌳🌴🌱🌿🍃 🌹 خدا ستار است . یعنی پیش افراد معمولی ، گناه کسی را پیش کسی آشکار نمی‌کند . افراد را پیش هم دیگر مفتضح نمی‌کند . در عالم دنیا ، اما نه پیش اولیاء خدا که چشم‌شان چشم خداست ؛ که دست‌شان دست خداست ؛ که نوع نگاه‌شان نوع نگاه خداست . اصلا بندگان صالح همیشه همین طور‌ند ؛ صفت خدا را دارند. صفت خدا این است که اگر عیبی هست ؛ این عیب را برملا نمی‌کند ؛ بلکه او را درمان می‌کند . این صفت بندگان خوب خداست ؛ که در اوج و مصداق اعلی‌اش معصومین علیهم السلام هستند ؛ عیب را برملا نمی‌کنند ؛ این قدر ظرفیت دارند ؛ که اگر خدا اسرار و اخبار دیگران را به ایشان می‌دهد این‌ها پخش نمی‌ کنند . بله اگر کسی حیا را کنار گذاشت ؛طوری بود که گناهان خدا را انجام داد هیچ ابایی هم نداشت ؛ اصلا خودش پرده دری کرد ؛ خودش هتاک بود ؛ خودش هیچ ابایی نداشت از این که آبرویش برود ( بعضی‌ها هستند متاسفانه این قدر سقوط کردند که خجالت نمی‌کشند از گناه‌شان بلکه افتخار هم می‌کنند کاملا ابراز هم می‌کنند یا این که آبروی دیگران را می‌برند و در این آبرو بردن عادت دارند ملکه‌شان شده صفت‌شان شده) ، خدا چنین کسانی را که خودشان تحفظی بر آبروی خودشان ندارند ؛ یا نسبت به آبروی دیگران هیچ حفاظتی ندارند ؛ و عادتشان است آبروی دیگران را ببرند ؛ خدا پرده را از او برای دیگران بالا می‌برد ؛ حالا در قیامت یا حتی در دنیا . این کسانی که احتیاج به صفت ستاریت خدا ندارند و اعتنا ندارند ؛ برخلاف آن کسی که اگر گناهی هم کرده خدای نکرده ، خجالت می‌کشد و پنهان می‌کند ؛ خدا پرده‌ی او را نمی‌درد . کسی که اگر یک گناهی هم کرده سعی می‌کند ، آن را پنهان نگاه دارد . زبان حال چنین کسی همانی است که در مناجات شعبانیه است . خیلی این تعبیر مناجات شعبانیه قشنگ است که "إِلَهِي قَدْ سَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوباً فِي الدُّنْيَا وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا عَلَيَّ مِنْكَ" "خدایا گناهانی را در دنیا بر من پوشاندی من محتاج ترم که در آخرت هم بر من پوشانده شود"  "إِذْ لَمْ تُظْهِرْهَا لِأَحَدٍ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ فَلَا تَفْضَحْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ" "خدایا این طرف ما را پیش بندگان صالحت مفتحض نکردی ؛ آن طرف هم جلوی چشم‌ها من را مفتضح نکن" چنین کسی معلوم است حیایی دارد. چنین کسی اگر هم گناهی مرتکب شده وقتی این طور از خدا می‌خواهد که خدایا من خجالت می‌کشم ؛ من را مفتضح نکن ؛ خدا پرده‌ی این را بالا نمی‌زند ؛ می‌پوشاند ؛ در بعضی از موارد چه بسا از اولیائشان هم می‌پوشاند . این‌ها دیگر موارد خاصی است . 🥀🌾🥀🌾🥀 📗 در جامعه السعادات مرحوم نراقی نقل کرده که پیغمبر اکرم به خداوند متعال عرض کرد که خدایا ، حساب امت من را در قیامت جوری برس که کسی نبیند ؛ فقط تو ببینی و من . خدای متعال می‌فرماید که حبیب من اگر تو رئوف و دلسوز هستی بر بندگان من، من که رئوف تر‌م،‌ به تنهایی محاسبه می‌کنم به تو هم نشان نمی‌دهم ؛ از تو هم می‌پوشانم . بعضی از بندگان که یک شرافتی پیدا کردند ؛ در امت پیغمبر‌بودند ؛ دنباله رو پیغمبر بودند ؛ خدا پرده‌ی این‌ها را بالا نمی‌زند ؛ حتی از خود پیغمبر اکرم هم ، چه بسا اولیا خدا هم ، آن را بپوشاند . واقعا رحمت پروردگار این چنین است که کسی را مفتضح نمی‌کند. ستار است. اگر هم اولیاء در این جا می‌دانند ؛ امام زمان علیه السلام خبر دارد ، خبر داشتنش مثل خبر داشتن خدا برای پرده دری نیست برای عیب جویی نیست . آن‌ها از دیگران عیب پوش‌اند برای تربیت است برای رفع عیب و برای رشد است. 🔖از توجه شما سپاسگذاریم . در جلسات بعدی با ادامه ی این بحث با ما همراه باشید . 🌹امام علی علیه السلام فرمودند: "اَلحَذَرَ الحَذَرَ! فَوَ اللهِ لَقَد سَتَرَ، حَتّی کَأَنَّهُ قَد غَفَرَ " "بترس، بترس (از خدا!) به خدا سوگند آن قدر پرده‌پوشی کرده که گویی تو را بخشیده و آمرزیده است." 🌹نهج‌البلاغه، حکمت 30🌹 📚 برگرفته از سخنان استاد عالی التماس دعای فرج🤲 🌹 اللهم عجل لولیک الفرج🌹