نشر ژرفای شناخت
#قسمت_اول جمعى از مفسران گفته‏اند هنگامى كه «اسماء بنت عميس» همسر حضرت جعفر بن ابی‌طالب با شوهرش از
ما به خوبی می‌دانیم که خداوند متعال، قرآن کریم را به‌وسیله رسول امین خود جبرئیل به پیامبر امین خود حضرت محمد (ص) نازل فرمود و به این صورت باب گفتگوی خود با انسان را برای بار دیگر باز نمود. گفتگویی که در آن گاهی پیامبر را مخاطب قرار داده، گاهی از پیامبرش خواسته تا سخنش را به دیگران برساند، گاهی مستقیماً، انسان‌ها، اهل ایمان، مردم و... را مخاطب قرار داده است! 👈در یک نگاه ساده‌لوحانه، امروز ما پیامبر اکرم ص را در میان خود نداریم تا بخش اول و دوم از آیات مذکور، کاربرد خود را داشته باشد، پس آن‌ها را تنها از جهت کسب ثواب قرائت می‌نماییم. با این نگاه آیات بسیاری را در عمل، باید کنار بگذاریم که هیچ‌یک از مفسرین و اندیشمندان قرآنی، این تفکر را نمی‌پذیرند. 👈در نگاهی پذیرفته تر، هر کسی که قرآن را می‌خواند، مخاطب قرآن است و خداوند در حال گفتگو با او می‌باشد. در واقع هر کجا خداوند از پیامبرش (ص) خواسته تا کاری را انجام دهد، اکنون ما هستیم که باید آن کار را انجام دهیم و اگر از پیامبرش ص خواسته تا پیامی را ابلاغ کند، امروز این وظیفه به گردن ماست که به ابلاغ آن پیام همت بگماریم. 🔹با پذیرش چنین دیدگاهی، از آنجا که گروهی از کسانی که به قرآن روی می‌آورند، بانوان می‌باشند، یک کمبود در ترجمه‌هایی از قرآن، که در طول سالیان متمادی با تلاش و کوشش فراوان بزرگان و اندیشمندان و مفسران عالی‌قدر صورت گرفته، به چشم می‌خورد و آن کم‌رنگ بودن اشاره و خطاب به بانوان و مسئولیت‌های آنان در میان ترجمه‌ها می‌باشد. ادامه دارد... 📚 @Zharfaye_Shenakht ژرفای شناخت؛ تجربه‌ی شناختی عمیق🕊