پاسخ 👇👇👇
به نظرم این مصاحبه شهید لاریجانی رو اگه مطالعه کنید به پاسخ این سوالتون در خصوص تصویب 20 دقیقه ای برجام میرسید.
khabaronline.ir/xgTSX
سید احمد رضوی | صراط
6⃣ پس از برجام همه ما مکررا و بارها از حضرت آقا شنیده ایم که مذاکره با آمریکا بی فایده است، بی نتیج
🔻 برجام خسارت محض
حضرت آقا میفرمایند: "کسانی که امید میبندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطهی توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت میکنند که ما ناگزیر باید به همهی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوههای مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم میبینیم؛ یعنی خسارت محض." ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=32695
👈 در متون گذشته، عرض کردم که در آن دوره، بخش قابل توجهی از مسئولین و مردم به آمریکا امید بسته بودند و به قول و وعده آمریکا اعتماد داشتند!! و باورمند بودند که اگر آمریکا تعهدی رو بپذیره و امضاء کنه پس لاجرم به تعهدش عمل میکنه و ... برجام هم با همین امید و اعتماد به آمریکا بسته شد اما...
👈 در متون گذشته گفتیم ما در مذاکره، بانک اهدافی داریم که به دنبال تحقق آنها هستیم که دو تا از آنها تمام کردن حجت بر مسئولین و مردم است که دل به وعده و وعید دشمن نبندند...
👈 این بیان حضرت آقا ناظر به همین نکات و قطعات هست که ما در برجام دچار خسارت محض شدیم و برجام سم مهلکی بود... چرا؟!!! چون به آمریکا امید داشتیم و دل بستیم... لذا باید هوشیار بشیم و از این خسارت محض، عبرت بگیریم.
🔻 سم مهلک
حضرت آقا میفرمایند:
"گفتم برجام و این مذاکرات هستهای، برای ما #یک_نمونه خواهد بود؛ ببینیم آمریکاییها چهکار میکنند؛ اینها که حالا با زبان چرب و نرم میآیند، گاهی نامه مینویسند، اظهار ارادت میکنند، اظهار همراهی میکنند، در جلسات مشورتی و مذاکرات که مینشینند، با زبان چرب و نرم با مسئولین ایرانی صحبت میکنند، خیلی خب ببینیم در عمل چهکار میکنند. حالا معلوم شد در عمل چهکار میکنند! در ظاهر وعده میدهند، با زبان چرب و نرم حرف میزنند امّا در عمل توطئه میکنند، تخریب میکنند، مانع از پیشرفت کارها میشوند؛ این شد آمریکا؛ این شد تجربه. حالا آمریکاییها میگویند بیایید دربارهی مسائل منطقه با شما صحبت کنیم! خب، این تجربه به ما میگوید این کار برای ما سمّ مهلک است." ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=33886
👈 یعنی گول وعده و وعید و چرب زبانی دشمن رو نخوریم. به دشمن اعتماد نکنیم. این اعتماد یعنی سم مهلک که در برجام تجربه شد.
سید احمد رضوی | صراط
نکاتی پیرامون تجربیات برجام
زمان:
حجم:
5.9M
نکاتی پیرامون برجام و مذاکره با آمریکا
4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻جاش راگین: ایران در حال تحقیر ایالات متحده است و تمام جهان بهای این واقعیت را میپردازند
جاش راگین، تحلیلگر واشینگتن پست و سیانان:
🔹برای ترامپ، محاسبه خیلی ساده است. همهچیز عالی پیش میرود. او میگوید همهچیز عالی پیش میرود؛ بنابراین همهچیز عالی پیش میرود. حالا، اگر از چشمانتان استفاده کنید، میتوانید بگویید که همهچیز عالی پیش نمیرود.
🔹صدراعظم آلمان در تلویزیون گفت که ایالات متحده اصلاً استراتژی ندارد. اگر آنها استراتژی داشته باشند، او مطمئناً نمیداند که ایران در حال تحقیر ایالات متحده است و تمام جهان بهای این واقعیت را میپردازند که دولت ترامپ نمیداند چه میکند. او رهبر یکی از قویترین متحدان ماست.
🔹بنابراین بدیهی است که ترامپ سعی خواهد کرد آن را طوری جلوه دهد که بگوید همهچیز عالی پیش میرود. این موضوع کمتر و کمتر باورپذیر میشود؛ زیرا نهتنها رهبران خارجی در مورد آن بیشتر و بیشتر صحبت میکنند، بلکه اعضای ارتش و اکنون دستیاران نزدیک به معاون رئیسجمهور هشدار میدهند که آهای! اینجا همهچیز خوب نیست، مهم نیست ترامپ یا هگست در مورد آن چه میگویند.
🔴 در رابطه با گرانی های اخیر چند نکته را مد نظر داشته باشیم:
1- بخشی از گرانی ناشی از کمبود فولاد و مواد پتروشیمی هست که درجنگ اخیر برخی کارخانه های ما آسیب دیده و تولید اونها کاهش پیدا کرده
2- بخشی از گرانی ناشی از تبعات 2 جنگ و 1 فته سنگین در سال 1404 هست
3- بخشی از گرانی ناشی از افزایش نرخ دلار در آذر و دی ماه 1404 هست
4- بخشی از گرانی ناشی از سوء استفاده برخی بازاریان و تولیدکنندگان هست
5- بخشی از گرانی ناشی از کاهش تولید و به تبع اون کاهش عرضه در بازار هست
6- بخشی از گرانی ناشی از اقتصاد بیمار ما و تورم دو رقمی آن هست
👈 #اما در کنار همه این دلائل، یک بازیگر دیگر هم در حال نقش آفرینی هست به اسم دشمن.
در طول این ایام، دشمن تمرکز ویژه ای بر جنگ اقتصادی کرده و به دنبال گرانی های #کاذب و #غیر_واقعی در بازار هست تا مردم را عاصی، عصبانی و معترض کند تا بتواند حوادثی همانند 18 و 19 دی ماه رقم بزند.
یادتونه در دی ماه گذشته حضرت آقا فرمودند: "گرانشدن قیمت ارز خارجی، بالا رفتن بیحساب ارز خارجی و عدم ثبات او که کاسب نداند تکلیفش چیست، این #طبیعی_نیست؛ این #کار_دشمن است؛ البته باید جلویش گرفته بشود." الانم دقیقا همان پازل داره پیاده سازی میشه، گرانی ها طبیعی نیست، قطعا دست دشمن پشت این گرانی هاست...
👈 تا دیروز، دشمن تسلیحات نظامیش (بمب و موشک) روی سر ما میریخت اما امروز تسلیحات اقتصادیش رو روی سفره و معیشت ما میریزه... همانطور که دیروز در مقابلش وحدت داشتیم و در دهانش کوبیدیم، امروز هم باید انسجام خودمون رو حفظ کنیم و در دهانش بکوبیم.
🔻 با اطلاع عرض میکنم که مسئولین بصورت تمام وقت در حال برنامه ریزی، پیگیری و کار هستن تا در مقابل این توطئه دشمن هم سدی ایجاد کنن.
تصمیمات متعددی اتخاذ شده و در حال اجراست. طرحهای متعددی رو هم در حال نهایی کردن و به اجرا درآوردن هستند. هر کاری از دستشون بر میاد دارن انجام میدن. ان شاالله به زودی هم اثراتش رو خواهیم دید.
منتها ما هم به عنوان مردم باید کمک کنیم. هم در مدیریت مصرف، هم در عرضه کالا و خدمات، هم در حمایت از افراد کم برخوردار، هم افزایش تاب آوری خودمون و اطرافیانمون و مردم، هم اعتماد به مسئولین، هم صبوری و زمان دادن به مسئولین و ...
#باید دشمن رو ناامید کنیم. دشمن به شکست تاب آوری ما در این زمان دلخوش کرده
🔻 ضمنا، آثار و تبعات جنگ تحمیلی سوم در تمام دنیا و کشورها مشهود شده و همه رو داره رنج میده و ناراضی شدن از گرانی ها و ...
خب، طبیعی که این آثار و تبعات در کشور خودمون هم تاحدودی مشهود باشه و ما باهاش دست به گریبان باشیم.
زمان:
حجم:
2.5M
#مهم
برای بهشتی و جهنمی شدن مون رعایت این نکته مهمه
طلب حلالیت