eitaa logo
خور شید بی غروب
13 دنبال‌کننده
1هزار عکس
108 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💥پرسش 2ـ آیا عزاداری ریشه قرآنی دارد؟ و یا فقط در فرهنگ تشیّع ریشه دارد؟ 🔶در پاسخ این شبهه باید گفت عزاداری ریشه قرآنی نیز دارد و آیات عدیده ای بر این امر دلالت دارد که به نمونه هایی اشاره می شود: 🔺الف: سوگواری یعقوب در فراق یوسف با این که یوسف فقط مفقود الاثر بود و مرگ او حتمی نبود، یعقوب، پیامبر الهی و پدر بزرگوار او آنچنان در فراق او گریه کرد که نابینا شد. چنان که در قرآن کریم می خوانیم «و قال یا اسفی علی یوسف و ابیضّت عیناه من الحزن فهو کظیمٌ؛(3) و گفت: ای اندوه (بر فراق) یوسف و چشمان او از اندوه سفید شد امّا خشم خود را فرو می برد.» آن قدر گریه کرد که برادران یوسف از حزن و اندوه پدر به ستوه آمدند و گفتند: «تاللّه تفتؤا تذکر یوسف حتّی تکون حرضاً او تکون من الهالکین؛(4) به خدا قسم تو آن قدر یاد یوسف می کنی تا در آستانه مرگ قرارگیری یا هلاک گردی.» او در جواب گفت: «انّما اشکوا بثّی و حزنی الی اللّه و اعلم من اللّه ما لاتعلمون؛(5) من غم و اندوهم را تنها به خدا می گویم (و شکایت نزد او می برم) و از خدا چیزهایی می دانم که شما نمی دانید.» این آیات بخوبی گریه طولانی حضرت یعقوب را منعکس می کند و زمخشری نیز روایت کرده است که حضرت یوسف از جبرئیل مدت اندوه و گریه پدر را جویا شد؟ پاسخ داد: هفتاد سال به طول انجامید و درباره پاداش گریه او سؤال کرد: پاسخ داد: گریه او پاداش برابر هفتاد شهید را داشت.(6) طبری از حسن بصری نقل نموده که «از هنگامی که حضرت یوسف از نزد پدر بیرون رفت تا زمانی که مراجعه کرد هشتاد سال طول کشید و در این مدّت همواره اندوه قلبی او را فرا گرفته بود و گریه می کرد تا بینایی خود را از دست داد،» و حسن بصری گفته است: «در آن روزگار در روی زمین خلیفه ای بزرگوارتر از حضرت یعقوب در پیشگاه خداوند متعال وجود نداشت.»(7) از آیه فوق و روایات نقل شده بخوبی استفاده می شود: گریه و اندوه در سوگ عزیزان، سالیان درازی هم طول بکشد مانعی ندارد. به این جهت است که حضرت سجاد(ع) در پاسخ کسانی که به گریه های شدید و طولانی آن حضرت در سوگ پدر بزرگوارش اعتراض می کردند، فرمود: «مگر شما از گریه و عزاداری یعقوب اطلاع ندارید؟ او سالیان طولانی در فراق یوسف گریست تا بینایی خود را از دست داد، در صورتی که فرزندش حیات داشت و تنها از جلو چشمانش ناپدید شده بود. امّا من با چشمان خود دیدم که پدرم و 17 تن از اهل بیت پیامبر(ص) را شهید کردند و سرشان را از تن جدا نمودند.»(8) منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه
هدایت شده از ملکوت
⭕️ رهبر انقلاب: خصوصیات شهید رئیسی می‌تواند الگوی مدیریتی کشور باشد. 🔰جملات ناب امروز حضرت آقا درباره ؛ 1️⃣ یک خصوصیت آقای رئیسی از کار بود. مکرر ایشان را توصیه میکردم مقداری استراحت کنند اما میگفت من خسته نمی‌شوم 2️⃣ شهید رئیسی جداً و اهل مدارا بود 3️⃣ محور برنامه‌ریزیها و اقدام‌های آقای رئیسی بود 4️⃣ دولت مرحوم آقای رئیسی(رضوان‎الله‎علیه) و حرکت در بخشهای داخلی و خارجی بود 5️⃣ شهید رئیسی در سیاست خارجی هم بود و هم اهل کشور و ملت. 6️⃣ شهید رئیسی هیچگاه از زخم‌زبانها . رنج می‌کشید اما مایوس نمی‌شد. 7️⃣ شهید رئیسی در بیان مواضع انقلابی و دینی بود و دوپهلو سخن نمی‌گفت. 8️⃣ شهید رئیسی به عمیقاً اعتقاد و باور داشت. 9️⃣ عهدنامه مالک اشتر بر توجه به توده مردم و دوری از نورچشمی‌ها و ویژه‌خواران تاکید دارند. شهید رئیسی در این مسیر حرکت می‌کرد. 🔟 یکی از مهمترین خصوصیات آقای رئیسی بودن بود. این باید برای همه مسئولان دولتها الگو باشد.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
4_5789461304775283757.mp3
9.3M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم. ۱۴۰۳/۴/۱۷ @HawzahNews
هدایت شده از قرآنی طه
■ آیه شب اول محرم: مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا (23 أحزاب) ■آیه ۲۳ سوره احزاب درباره مؤمنانی است که به عهدشان با خدا پای‌بند بودند و برخی از آنها به شهادت رسیدند و برخی منتظر شهادت ماندند. از نظر علامه طباطبایی، منظور از آن عهد این است که هنگام روبرو شدن با دشمن، فرار نکنند و ثابت‌قدم در کنار پیامبر(ص) بمانند. 🏴 Sa🌿
هدایت شده از قرآنی طه
■آیه روز دوم ماه محرم الحرام آیه ۳۶ سوره نحل وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَي اللّهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ فَسِيرُواْ فِي الأَرْضِ فَانظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ ■و همانا ما در ميان هر اُمّتى پيامبرى را برانگيختيم (تا به مردم بگويند) كه خدا را بپرستيد و از طاغوت (و هر معبودى جز خدا) دورى نماييد، پس گروهى از مردم كسانى هستند كه خداوند هدايتشان كرده و بعضى از آنان گمراهى بر آنان سزاوار است، پس در زمين سير و سفر كنيد، تا ببينيد كه پايان كار تكذيب كنندگان چگونه بوده است؟ Sa🌿 🏴🏴🏴 Sa🌿
💥پرسش 2ـ آیا عزاداری ریشه قرآنی دارد؟ و یا فقط در فرهنگ تشیّع ریشه دارد؟ ادامه پاسخ به شبهه 🔺ب: تعظیم شعائر الهی قرآن کریم می فرماید: «و من یعظّم شعائر اللّه فانّها من تقوی القلوب؛(9) و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد این کار نشانه تقوای دلهاست.» یکی از علمای اهل سنّت می نویسد: «شعائر جمع شعیر( یا شعیره) به معنای علامت است و هرچه که از دیدن آن خدا به یاد آید، شعائر خداست، و شعائر اللّه اختصاص به صفا و مروه ندارد.» چنانکه از دهلوی نقل شده است که «...محبّت شعایر اللّه عبارت است از محبّت قرآن و پیامبر و کعبه، بلکه هر چیز که به خدا منتسب باشد حتی اولیای خدا.»(10) مرحوم علّامه طباطبایی می نویسد: «شعایر عبارت است از نشانه هایی که انسان را به سوی خدا راهنمایی می کند و منحصر به صفا و مروه و مانند آن نمی شود بنابراین هر نشانه ای اکه انسان را به یاد خدا بیندازد تعظیم آن موجب تقوای الهی می گردد و تمام نشانه ها را در بر می گیرد.»(11) و عزاداریها بهترین مصداق شعائر الهی است چرا که در آنجا قرآن خوانده می شود و مسائل دینی مطرح می گردد، مردم به یاد خدا و قیامت می افتند و در هجران و شهادت اولیاء خدا گریه می کنند. Sa🌿
هدایت شده از قرآنی طه
💠 قابل توجه ارکان و اعضای شبکه تربیتی بسیج"صالحین"، طلاب، دانشجویان و عموم علاقمندان؛ 🔰اولین کارگاه مهارت های تبیین و مربی گری نهج البلاغه؛ ویژه برادران و خواهران ♦️توسط استاد مهدوی ارفع 🔸به مدت ۵ روز 🔸همراه با اعطای گواهی پایان دوره ✔️از سه شنبه ۱۹ تیرماه، ساعت۱۷ الی ۱۹ مکان: مرکز آموزش بسیج امام صادق (ع) واقع در سه راه امجدیه •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. شبکه تربیتی مساجد استان زنجان 🆔@masajedzn
💠
سیاستِ بی دین
▫️ آنها كه فكر می ‌كردند سیاست از دین جداست، همین كه وارد بخش های سیاسی شدند ـ معاذ الله ـ از دین فاصله می‌ گیرند؛ ولی آنها كه بر این باورند كه سیاست از دین جدا نیست، خطوط كلی سیاسی را دین بیان می ‌كند و یك سیاست مدارِ مجتهد می ‌تواند فروعی را از این اصول استنباط بكند، هرگز سیاست‌بازی نمی‌ كنند بلكه سیاستمدار خواهند بود و هر چه سیاستشان عمیق‌ تر شد دیانتشان نیز بیشتر می ‌شود. ▫️ آنها كه فكر می ‌كردند دین از سیاست جداست نظیر علمای وهابیت و مانند آنها، غافل از آن بودند كه این ، هیچ اثری ندارد! آنها خیال كردند با این فكر باطل كه دین از سیاست جداست، سیاست‌بازان قهار هم می ‌گویند سیاست از دین جداست؛ ولی غافل از اینكه اینها از این طرف گفتند دین از سیاست جداست اما آنها از آن طرف گفتند سیاست از دین جدا نیست، لذا سیاست‌بازان، متدینین ساده لوح را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می ‌خواهند عمل كنند و بسیاری از علما را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می ‌خواهند فتوا بدهند. ▫️ بنابراین می‌ شود از این طرف بگویند دین از سیاست جداست و از آن طرف سیاست بگوید من از تو جدا نیستم! یعنی یك آتش‌بس یك طرفه است. الآن علمای سوء وهابیت حجاز می ‌گویند ما كاری با سیاست نداریم اما حاكمان عربستان كه نمی ‌گویند ما كاری با دین نداریم، بلکه به علمای دینی خودشان می‌ گویند طوری از قرآن و روایات بفهمید كه نظام سعودی را حفظ بكند، طرزی فتوا بدهید كه ما برائت از مشركین را منع كنیم، طرزی فتوا بدهید كه حاجیان خیال كنند دین كاری با سیاست ندارد. 👈 می‌ بینید این آتش بس، یك جانبه است؛ یعنی اینها خلع سلاح شدند گفتند دین كاری با سیاست ندارد ولی سیاست‌بازان گفتند سیاست، با دین كار دارد. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1373/03/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 پیام جهانی کربلا: آزادگی برای همه جوامع ▫️ در جریان خلافت حضرت آدم، شیطان گفت: ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْهُ﴾. در جریان حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیهما) که از بزرگ‌ترین خلفای الهی است، «خلیفة الله» است، «خلیفة رسول الله» (علیهما آلاف التحیة و الثناء) است، امویان گفتند: «أنا خیر منه»، معاویه در برابر علی‌ بن ‌ابی طالب (سلام الله علیه) می ‌گفت: «أنا خیر منه»، یزید در برابر حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیه) می‌گفت: «أنا خیر منه». وجود مبارک خواست به این فکر خاتمه دهد. 👈 آنها یک سلسله حرف‌ هایی ضدّ ارزش داشتند که از صدر تا ساقه، این حرف ‌ها رواج داشت، الآن هم بی‌ رونق نیست! از دیرزمان، این حرف، مدوّن بود و هست تا امروز و انبیا با این تفکرات مبارزه کردند. ▫️ شما ببینید در عصر وجود مبارک نوح (سلام الله علیه) چه فکری حاکم بود، در عصر موسای کلیم (سلام الله علیه) چه فکری حاکم بود، در عصر ابراهیم خلیل چه فکری حاکم بود، تا عصر پیامبر اسلام. ـ در عصر وجود مبارک ، وقتی مؤمنان به حضرت نوح ایمان آوردند، آن سرمایه ‌داران مُسرِف مُترَف، به نوح گفتند که یک عده مستمندِ مستضعفِ فقیر، دور تو جمع شده‌ اند، اینها ـ معاذ الله ـ اراذل جامعه ‌اند: ﴿مَا نَرَاكَ اتَّبَعَكَ إِلَّا الَّذِینَ هُمْ أَرَاذِلُنَا بَادِی الرَّأْی﴾. ـ تا رسید به جریان حضرت كه نمرود هم در برابر حضرت ابراهیم همین حرف ‌ها را می‌ زد. ـ تا رسید به عصر که فرعون هم همین حرف ‌ها را می ‌زد و می ‌گفت ارزش و تمدّن، متعلق به کسی است که زندگی او پررونق است؛ می ‌گفت: ﴿أ َلَیسَ لِی مُلْكُ مِصْرَ وَ هذِهِ الْأَنْهَارُ تَجْرِی مِن تَحْتِی﴾؛ مگر سلطنت مصر در اختیار من نیست؟! مگر قصر من، مُشرف بر این دریای روان نیست؟! مگر این رود نیل از کنار قصر من نمی‌ گذرد؟! ـ تا رسید به عصر وجود مبارک (علیه و علیٰ آله آلاف التحیة و الثناء)؛ جریان ﴿عَبَسَ وَ تَوَلَّی﴾ را شنیده ‌اید که در محضر پیامبر، یک سرمایه ‌دار نشسته بود، مستمندی هم آمد، این سرمایه ‌دار، خود را برای اظهار تنفّر و انزجار از این فقیر و مستمند جمع كرد که این سوره برای تنبیه، تربیت و هدایت اوست. ▫️ از دیرزمان که شروع می ‌کنید، می‌ بینید قدم به قدم، این حاکم بود که هر کس وضع مالی او خوب است، متکاثر است، مُسرِف است، مُترَف است، سرمایه ‌دار است، او متمدّن است او شریف است او برجسته است و مانند آن و هر كسی وضع مالی‌ اش خوب نیست، او عقب افتاده است، او رذل است، او ضعیف است، او فرومایه است و مانند آن. این فکرها بود تا عصر اموی؛ در عصر اموی و مروانی هم همین فکر رایج بود. ▫️ وجود مبارک حسین ‌بن ‌علی (سلام الله علیهما) برای اینکه به همه این حرف ‌ها خاتمه دهد و این وحی الهی را متجلّی کند، صحابه ‌ای تربیت کرده است که عاقلانه می ‌خواهند این را متجلّی کنند. گاهی با سخن گفتن مسئله حلّ است، گاهی با نامه نوشتن مسئله حل است، گاهی با همایش و سخنرانی و تألیف کتاب و مصاحبه و گفتگو و گفتمان مسئله حل است و گاهی هیچ راهی ندارد جز ! وجود مبارک ابی ‌عبدالله آمد با خون به این حرف ‌ها خاتمه دهد! 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1382/12/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️شبههمیگن که عزاداری و روضه خونی رو آخوندا درست کردن و ریشه قرآنی و روایی نداره ... 📣پاسخ حجةالاسلام محسن‌قرائتی ı👇با حاضرجواب‌باش @PasokhWorld ı👆جواب‌شبهات‌مُحرم